کد خبر : 44259

اتفاق نادری که "کرونا" در بازار پی وی سی هند رقم زد؟!

اتفاق نادری که "کرونا" در بازار پی وی سی هند رقم زد؟!

پتروتحلیل-شرکت Reliance هندی در این ماه PVC را با قیمت 590 تا 600 دلار فروخت که اتفاقی نادر است. همه گیری کرونا و تمدید قرنطینه در هندوستان این شرکت را به فروش ارزان پی وی سی در هند وادار کرد.

به گزارش "پلتروتحلیل"، بازار پی وی سی چین از هفته گذشته بدون تغییر بوده است. همه گیری جهانی صادرات چین را محدود کرده است. تأمین کنندگان خارج از کشور به دلیل ضعف فروش، قیمت صادرات را کاهش داده اند. منابع گفته اند که تقاضای داخلی پی وی سی اخیراً ضعیف است، زیرا بیشتر بازیکنان به اندازه کافی دست پی وی سی در دست دارند.

برخی از فعالان بازار عرضه پی وی سی را در بازار کافی می دانند. تولید کنندگان عمده چینی این هفته پلی وینیل کلرید مبتنی بر کاربید (PVC) را با قیمت 650 تا 680 دلار در روز FOB چین ارائه داده اند. تولیدکنندگان آمریکایی در حال فروش پی وی سی مبتنی بر اتیلن با قیمت 620 — 650 دلار در روز CIF چین هستند. معاملات آتی پی وی سی برای تحویل های ماه ژوئن به (تقریبا 765 دلار در هر تن) در بورس کالای دالیان چین در جمعه گذشته رسیده است.

قرنطینه تا 3 مه در هند تمدید شده است. یک منبع خبری گفت: "بازار یخ زده است." عرضه این هفته به دلیل عدم تقاضا فراوان بوده است. برخی از  تامین کننده ها فعال هستند، اما هیچ یک از محموله ها به دلیل رعایت مسافت اجتماعی به خریداران نرسیده است. به گفته منابع محلی ، تمام محموله های وارد شده به کشور در بنادر ذخیره شده اند. تأمین کنندگان خارج از کشور در تجارت در هند غیرفعال هستند و قیمت های پایین را به دلیل بیماری همه گیر اعلام می کنند. یک تاجر هندی خاطر نشان کرد: "پیشنهادات عرضه وجود دارد اما تقریباً خریداری وجود ندارد." تولید کننده اصلی هندی در این ماه PVC را با قیمت 590 — 600 دلار در روز CFR چین ارائه داده است. برخی از فعالان بازار گفتند که این یک اتفاق نادر است زیرا هند بیشتر مواد را وارد می کند و معمولاً مقدار کمی محصول صادر می کند.

بازار پی وی سی به دلیل همه گیری کرونا در این هفته در جنوب شرقی آسیا (SEA) بی رمق بوده است. قرنطینه تا زمان 23 آوریل در ویتنام ادامه دار شده است ، بنابراین ممکن است تا 30 آوریل نیز تمدید شود. تقاضای پی وی سی در کشور دچار رکود شده و در این هفته کافی بوده است. همه گیری کرونا باعث شده است که تامین کنندگان خارج از کشور قیمت صادرات را کاهش دهند. تولیدکنندگان آمریکایی و کره جنوبی این هفته پی وی سی را با قیمت 670 دلار در هر تن CIF SEA و 650 دلار در هر تن CIF SEA ارائه داده اند.

همه فعالان بازار منتظر قیمت پیشنهادی پی وی سی برای ماه مه از فورموسا هستند. صحبتهایی درمورد انتشار یافته از اینکه شرکت ممکن است قیمت پی وی سی را حداقل 150 تا 170 دلار در هر تن کاهش دهد. همچنین ، اطلاعاتی وجود دارد مبنی بر این که این بار لیست قیمتی رسمی ای در هند به دلیل قفل کرونا بر بازار منتشر نمی شود. البته انتظار می رود که بازارهای هند و آسیای جنوب شرقی آسیا در ماه مه به تدریج رشد کنند، اما بعید است تقاضا هفته آینده در چین تغییر کند.

ارسال نظر