کد خبر : 44051

آغاز تزلزل "پی وی سی" با افزایش صادرات چینی ها

آغاز تزلزل "پی وی سی" با افزایش صادرات چینی ها

پتروتحلیل-قیمت های پی وی سی در اکثر بازار های آسیایی از دسامبر تا اواسط فوریه با پشتوانه عرضه اندک و تقاضای مناسب فصلی هند، روند افزایشی داشتند. اگرچه، در روز های اخیر، این جو صعودی نشانه هایی از تزلزل داشته است.

به گزارش "پتروتحلیل"، این امر به این دلیل است که تولیدکنندگان چینی صادرات خود را به دلیل تقاضای داخلی آسیب دیده از ویروس افزایش داده اند، و پی وی سی را با قیمت های رقابتی عمدتا به جنوب شرق آسیا ارائه کردند.

 

بازار داخلی چین به کمترین میزان های خود در چند سال گذشته میرسد

 قیمت های پی وی سی K67 پایه اتیلن و پایه استیلن در میانگین هفتگی در چین (ex-warehouse) به کمترین میزان های خود از ژوئن 2017 رسیده اند. 

چندین تولیدکننده پی وی سی گزارش دادند که تخصیصات صادراتی خود را به دنبال کمبود تقاضای داخلی در میان شیوع ویروس کرونا، افزایش داده اند.

یکی از منابع تولیدکننده داخلی گفت: «قیمت های داخلی با کمبود تقاضا به روند کاهشی خود ادامه دادند. در این میان، قیمت های پی وی سی وارداتی به دلیل رویه صعودی قیمت های ماه مارس تولیدکننده تایوانی، افزایش یافتند. بنابراین، ما تمرکز اولیه خود را بر بازار های صادراتی گذاشته ایم.»

 

قیمت ها از چین به جنوب شرق آسیا تا میزان 50 دلار کاهش میابد

در جنوب شرق آسیا، قیمت های وارداتی برای پی وی سی k67 نسبت به هفته گذشته به میزان 40 تا 50 دلار در هر تن کاهش یافته است. در بازار پی وی سی پایه اتیلن در این هفته، بازه پایینی میزان کلی قیمت های جنوب شرق آسیا (CIF) با قیمت رقابتی 860 دلار در هر تن چینی ها شکل گرفته است.

بیرون چین، جنوب شرق آسیا از مناطقی است که تاثیر قابل توجهی از کوید 19 به دلیل قرنطینه و به دنبال آن کم شدن فعالیت ها و کاهش تقاضا، دریافته است. معامله کنندگان اشاره داشتند: «تقاضای اندک نسبتا با عرضه کم به تعادل رسیده است. بسیاری از خریداران در مقابل رویه افزایشی قیمت های مارس مقاومت میکنند.»

 

بازار وارداتی هند در بیشترین میزان خود در یک سال گذشته به ثبات رسید

تقاضای پی وی سی در هند به دلیل فصل اوج کشاورزی و فعالیت بالا در حوزه ساخت و ساز، در چند ماه گذشته مناسب بوده است. علاوه بر این، عرضه تقریبا در سراسر جهان اندک است. ترکیب این دو عامل قیمت های وارداتی در هند را از میزان های ابتدایی سال بیشتر کرده است. 

در این هفته، داده های Chemorbis نشان داد که قیمت های پی وی سی k67 هند در میانگین هفتگی در بیشترین میزان خود در یک سال گذشته به ثبات رسیده اند.

یکی از منابع تولیدکننده داخلی اظهار داشت: «تقاضای پی وی سی هند ثابت باقی مانده است و جو بازار همچنان توسط رویه افزایشی قیمت ها برای مارس، حمایت میشود. اگرچه، احتمال میرود، افزایش تعداد قیمت های رقابتی از سوی چین و کشور های دیگر، قیمت ها را تحت فشار قرار دهد.»

در هند، پی وی سی چینی شامل آنتی دامپینگ حداقل به میزان 61/14 دلار در هر تن، به علاوه مالیات به میزان 10 درصد میباشد. 

یکی از تاجران اشاره داشت: «حتی اگر خریداران برای خرید پی وی سی چینی عجله ای نکنند، وجود این قیمت های رقابتی میتوانند مقاومت آن ها را در برابر افزایش قیمت ها بالا ببرد.»

 

 

 

ارسال نظر