کد خبر : 44029

بازار سیاه پلی اتیلن سنگین لوله در دستان SOCAR؛

گمانه زنی ها در مورد عرضه پلی اتیلن ازبکستان به ترکیه در غیاب ایران

گمانه زنی ها در مورد عرضه پلی اتیلن ازبکستان به ترکیه در غیاب ایران

پتروتحلیل- تعدادی از معامله کنندگان ادعا داشتند که تحویل کالا از ازبکستان همزمان با بستن مرز ها با ایران، متوقف شد.

یکی از بسته بندی کنندگان موافق نبود و اظهار داشت: «محموله های ازبک از دو بندر در روسیه و گرجستان ارسال میشوند. در هر صورت، در چند ماه گذشته، محموله های زیادی از ازبکستان به ترکیه ارسال نشده است. بنابراین، تغییر قابل توجهی در این موقعیت را پیش بینی نمیکنیم.»

خریداران: منابع عرضه نامعمول میتوانند تاثیر کاهش عرضه از ایران را کمتر کنند

بازار های پلی اتیلن و پلی پروپیلن وارداتی در این ماه، همزمان با فعالیت ضعیف در چین و جنوب شرق آسیا، شاهد افزایش تعداد پیشنهادات از آسیا بوده اند.

پیشنهادات اولیه پلی پروپیلن رافیا و پلی اتیلن سبک خطی از تولیدکننده مالزیایی (PrefChem) نمایان شد، در حالی که محموله های تحویل سریع آذربایجانی از واحد جدید SOCAR، بازار سیاه پلی اتیلن سنگین لوله را تحت نفوذ خود قرار دادند.

قیمت های جدید پلی پروپیلن رافیا کره ای، علاوه بر پیشنهادات اولیه پلی اتیلن سنگین فیلم از واحد های جدید روسی و کره ای، با آپشن های جالب برای خریداران نمایان شدند. علاوه بر این، شرکت سعودی NATPET بعد از بازگشت از تعطیلی یک ساله، پلی پروپیلن فایبر را به ترکیه پیشنهاد کرد.

یکی از تبدیل کنندگان اظهار داشت: «توقف تحویل کالا از ایران علاوه بر تعطیلی واحد های پلی پروپیلن و پلی اتیلن در خاورمیانه و مصر با عرضه از سوی آسیا موازنه خواهد شد. علاوه بر این، کاهش ارزش لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا، تقاضای نهایی در ترکیه را تحت فشار قرار میدهد.» در این میان، خریداران بر این باورند که احتمالا بازار های پلی اتیلن سنگین و پلی پروپیلن رافیا در مقایسه با دیگر گرید ها با افت مواجه شوند.

 

 

ارسال نظر