کد خبر : 43953

قرارداد تجاری، هنوز توجه بازار پتروشیمی را جلب نکرده است؛

خرید نفت خام آمریکا از سوی چین به سرعت بعد از قرارداد تجاری افزایش خواهد یافت

خرید نفت خام آمریکا از سوی چین به سرعت بعد از قرارداد تجاری افزایش خواهد یافت

پتروتحلیل- طبق گفته تحلیلگران، چین واردات نفت خام آمریکا، در جهت شروع اعمال تعهدات خود به فاز اول قرارداد تجاری میان این دو اقتصاد بزرگ را از روز جمعه، 14 فوریه آغاز کرد. 

به گزارش "پتروتحلیل"، طبق این قرارداد که در روز 15 ژانویه امضا شد، چین خرید محصولات آمریکایی در سال 2020 و 2021 را تا میزان 200 میلیارد دلار افزایش میدهد، که این محصولات شامل محصولات تولیدی، کشاورزی، انرژی و خدمات میشود.

تعهد چین برای خرید محصولات انرژی آمریکا در مجموع 52/4 میلیارد دلار است، که 18/5 میلیارد دلار آن برای سال 2020 و 33/9 میلیارد دلار آن برای سال 2021 میباشد.

لی لی، رئیس بخش تحلیل نفت خام و پالایش آیسیس گفت: «پیش بینی میکنیم که واردات نفت خام آمریکا به چین در سال جاری از میزان صفر در دسامبر 2019، به 400000 بشکه در روز برسد.»

در این جنگ تجاری دو طرفه، چین در 1 سپتامبر 2019، 5 درصد تعرفه بر نفت خام آمریکا اعمال کرد، که این امر منتج به افت شدید واردات محصولات از آمریکا شد.

در 6 فوریه، چین اعلام کرد که در 14 فوریه تعرفه ها را بر تعدادی از اجناس آمریکایی متوقف خواهد کرد، و نرخ مالیات نفت خام را به 2/5 درصد خواهد رساند. 

طبق گفته تحلیلگر پیشین، به دلیل شیوع ویروس کرونا، پیش بینی میشود که تقاضا نفت خام چین در سه ماهه اول سال 20 درصد یا 1/5 تا 1/8 میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

این امر فشار سنگینی بر چین اعمال خواهد کرد که قرار است واردات محصولات آمریکایی شامل نفت خام را افزایش دهد.

او اضافه کرد، دیگر عرضه کنندگان نفت خام، به ویژه کشور های خاورمیانه که تکیه سنگینی بر بازار های چینی دارند، قربانی خواهند شد.

قرارداد تجاری، هنوز توجه بازار پتروشیمی را جلب نکرده است، زیرا معامله کنندگان متمرکز بر بازگشت به سرکار ها از زنجیره عرضه مختل شده از ویروس، میباشند. 

چین در روز پنجشنبه بیش از 63000 ابتلا، و بیش از 1300 قربانی از این اپیدمی را گزارش داده است.

 

ارسال نظر