کد خبر : 43908

آیا محدودیت عرضه و کاهش قیمت‌های نفت خام، تأثیر دورنمای تاریک در چین را کاهش خواهد داد؟

آیا محدودیت عرضه و کاهش قیمت‌های نفت خام، تأثیر دورنمای تاریک در چین را کاهش خواهد داد؟

پتروتحلیل-معامله‌کنندگان در انتظارند تا ببینند اهداف صعودی فروشندگان در میان مجموعه‌ای از فاکتورهای متضاد کارگر خواهد بود یا خیر. در ابتدا، فعالیت‌ها در ترکیه بعدازاینکه که تبدیل‌کنندگان با ترس افزایش قیمت‌ها ذخایر خود را تجدید کردند، آرام شد. یکی از تاجران اظهار داشت: «برخلاف دیدگاه اکثر فروشندگان، احتمال می‌رود قیمت‌ها در فوریه به دلیل دورنمای نامناسب بازارهای پتروشیمی جهانی، کاهش یابد.»

به گزارش "پتروتحلیل"، اخیراً امیدها برای بهبود تقاضا در دوره پسا تعطیلات در چین به دلیل افزایش نگرانی‌ها بر سر شیوع ویروس جدید کرونا که تا 15 کشور دیگر نیز گسترش یافت، از بین رفت. دولت به‌طور رسمی تعطیلات فستیوال‌هایبهاره را تا 2 فوریه تمدید کرد، درحالی‌که تعطیلات در برخی شهرها تا یک یا دو هفته دیگر افزایش‌یافته‌اند، و تا 30 ژانویه شمار کشته‌شدگان به 170 نفر رسیده است. تجارت در چین در چندین بخش اعم از غذا، نوشیدنی و صنعت اتومبیل آسیب خورده است.

علاوه بر این، افزایش نگرانی‌ها بر سر این ویروس همه‌گیر، قیمت‌های انرژی را در بیشتر هفته کاهش داد. احتمال می‌رود این اتفاق بازارهای پلی اتیلن را در روزهای آتی تحت‌فشار قرار دهد.

تعدادی از معامله‌کنندگان ترکیه همچنین اظهار داشتند: «قراردادهای فوریه اولفین در اروپا برخلاف پیش‌بینی‌ها از افزایش‌های جزئی، تغییری نداشتند. انتظار نداریم که شاهد تغییرات بزرگی در قیمت‌های پلی‌پروپیلن، پلی‌اتیلن از سوی اروپا باشیم.»

 

ارسال نظر