کد خبر : 43762

دورنمای بازار پی وی سی در آسیا؛

٢ دلیل برای افزایش عرضه پی وی سی در سال ٢٠٢٠؟

٢ دلیل برای افزایش عرضه پی وی سی در سال ٢٠٢٠؟

پتروتحلیل-اتیلن در بازار نقدی، پس از آنکه در دو هفته‌ی گذشته در نرخ 0/22 دلار در هر پوند (هر پوند حدوداً برابر با 0/45 کیلوگرم است) قرار داشت، به نرخ 0/195 دلار در هر پوند کاهش یافت. توازن مجدد میان عرضه و تقاضا در حال شکل‌گیری بوده است. قراردادی هنوز برای ماه نوامبر منعقد نشده اما پیش‌بینی می‌شود طی دو تا سه ماه آینده با کاهش قیمت مواد خام روبه‌رو شویم.

 

مرور کلی بازار 

•   علی‌رغم تقاضای نسبتاً بالای بازارِ ماه اکتبرِ پی وی سی، کاهش حاشیه‌ی سود به دلیل افزایش قیمت اتیلن از ماه آگوست تا نوامبر، و برنامه‌های اعلام‌شده از جانب فورموسا برای انجام تعمیرات در ماه فوریه، تولیدکنندگان همچنان در خصوص تقاضا در سال 2020، ظرفیت‌های تولید جدید و سهم بازار نگران هستند.

•   با کاهش 0/015 دلار در هر پوندی قیمت‌های صادراتی از زمان آخرین کاهش قیمت‌های داخلی در ماه آگوست، به نظر می‌رسد قیمت‌ها برای ماه نوامبر روبه‌کاهش باشند و تخفیف‌های بیشتری در قراردادهای سال 2020 لحاظ شود.

•   میزان تولید پی وی سی در انتهای ماه اکتبر 3 درصد کاهش داشت، تقاضای داخلی 6 درصد بالا رفت و میزان صادرات تغییری نداشت و در کل این مسئله منجر به کاهش 14 درصدی ذخایر انبارها شد.

•   هنگامی که گزارش تقاضای پی وی سی در ماه نوامبر اعلام شود، احتمال می‌رود شاهد کاهش باشیم و میزان این کاهش‌ها با گذر هفته‌های ماه دسامبر شدت خواهد گرفت چراکه آب‌و‌هوای فصل زمستان خود را نشان داده و موجب کاهش فعالیت‌های ساخت‌وساز می‌شود.

 

خوراک‌ها 

کلر: قیمت‌ها در بازار نقدی پس از ورود به دوران ضعف تقاضا بدون تغییر باقی خواهند ماند.

اتیلن: میانگین ماهیانه قیمت‌ها 0/04 دلار در هر پوند نسبت به ماه اکتبر کاهش داشته اما از اواخر ماه نوامبر، به دلیل رونق گرفتن تقاضا و محدود بودن عرضه به دلیل تعطیلی‌ها، حرکتی افزایشی را آغاز کرده است. قیمت‌ها در بازار نقدی از آن زمان تاکنون زیر آستانۀ 0/20 دلار در هر پوند قرار گرفته‌اند.

 

بازار جهانی 

آسیا: تقاضا این هفته در هند و چین شاهد بهبود بوده است، و این مسئله منجر به افزایش 2 درصدی در قیمت‌گذاری‌های این هفته شده است. قیمت‌های اتیلن از اوجی که در اواخر نوامبر به خود گفته بودند رفته‌رفته فاصله می‌گیرند.

اروپا: پی وی سی با پیروی از کاهش قیمت‌های اتیلن در بازار نقدی کاهشی جزئی داشت اما شرایط بازار عمدتاً متعادل بودند.

 

دورنمای بازار پی وی سی و راهبردهای اقدام پیشنهادی 

راهبردها برای 30 روز آتی: به دلیل وضعیت بازار اتیلن، انتظار می‌رود در ماه‌های نوامبر/دسامبر شاهد کاهش قیمت مواد خام باشیم. پس از بالا بودن تقاضا در ماه اکتبر، احتمال می‌رود در ماه نوامبر شاهد کاهش تقاضای فصلی باشیم. افت قیمت‌های صادراتی به همراه کاهش ذخایر پی وی سی در در ماه اکتبر باعث شده مذاکرات قیمتی برای سال 2020 به مشکل برخورند. ممکن است با فرا رسیدن سال نوی چینی در اواخر ماه ژانویه، فعالیت‌ها برای فروش ذخایر انبارها با محدودیت روبه‌رو شود. به قدر نیاز خرید کنید. 

راهبردها برای 60/90 روز آتی: با افتتاح ظرفیت‌های تولید جدید و خنثی شدن اثر منفی تعطیلی واحدهای تولیدی، میزان عرضه در سال 2020 افزایش خواهد یافت. به دقت وضعیت تقاضا/جنگ تجاری و تغییرات در برنامۀ تعمیرات در نیمه‌ی اول سال 2020 را زیر نظر بگیرید و به اندازۀ نیاز خرید کنید.

 

 

 

ارسال نظر