کد خبر : 43739

با وجود رشد بازار داخلی پی وی سی چین به تاثیر از بهبود در بازار معاملات آتی و محدودیت در عرضه؛

نگرانی های اقتصادی، تقاضا را محدود کرده است

نگرانی های اقتصادی، تقاضا را محدود کرده است

پتروتحلیل-بازار داخلی پی وی سی در چین از اواخر ماه اکتبر، غیر از دوره‌ی کوتاه مربوط به قیمت‌های پی وی سی اتیلن پایه در هفته‌ی گذشته، روبه‌رشد بوده است. 

به گزارش "پتروتحلیل"، اگرچه وضعیت تقاضا در این افزایش‌ها چندان زیاد موثر نبوده است، اما محدودیت در عرضه (به تاثیر از تعطیلی واحدهای تولیدی برای انجام تعمیرات) و رشد قیمت‌ها در بازار معاملات آتی به عنوان دلایل اصلی موثر در روند بازار عنوان شده‌اند.

رشد تقریباً 3 درصدی نرخ پی وی سی در بازار معاملات آتی نسبت به هفته‌ی گذشته

قیمت‌های پی وی سیِ بازار داخلی طیِ نخستین هفته‌ی ماه دسامبر از روند بازار معاملات آتی پیروی کرد و افزایش داشت، امری که موجب شد فروشندگان همچنان قیمت‌های خود را بالا ببرند.

قیمت پی وی سی ماه ژانویه در بازار معاملات آتی بورس کالای دالیان نسبت به هفته‌ی گذشته 185 یوان در هر تن (26 دلار) یا حدوداً 2/8 درصد افزایش داشت.

تعطیلی واحدهای تولیدی موجب محدود شدن عرضه در بازار داخلی شد 

گزارش شده است میزان عرضه‌ی پی وی سی اتیلن و استیلن پایه در بازار داخلی محدود بوده که دلیل آن تعطیلی‌های ناشی از انجام تعمیرات در واحدهای تولیدی بزرگ در کشور طیِ ماه گذشته بوده است.

تولیدکننده‌ای چینی قیمت‌های خود برای پی وی سی اتیلن پایه را 200 یوان (28 دلار) در هر تن نسبت به هفته‌ی گذشته بالا برد و پی وی سی استیلن پایه را 500 یوان (71 دلار) در هر تن افزایش داد. 

منبعی از جانب این شرکت اظهار داشت: «قیمت‌های پی وی سیِ بازار داخلی این هفته بالا رفته است چراکه موجودی انبارها به دلیل این تعطیلی‌ها کاهش یافته است. ضمناً ما فکر می‌کنیم روند افزایشی بازار داخلی پی وی سی چین ممکن است قیمت‌گذاری ماه ژانویه‌یِ یک تولیدکننده‌ی بزرگ تایوانی برای بازارهای آسیا را تحت‌الشعاع قرار دهد.»

مشکلات ایجادشده در باربری محدودیت در عرضه را تشدید کرد

بنا به گزارش معامله‌کنندگان، شرایط نامناسب جوی در زمستان باعث مختل شدن روند باربری در چین شده است. علاوه بر تأثیر تعطیلی واحدهای تولیدی، این عامل نیز باعث تشدید مشکلات در عرضه در کشور شده است. 

سیر صعودی قیمت‌ها علی‌رغم محدود بودن تقاضا

تمایل به خرید محصولات پی وی سی علی‌رغم سیر صعودی فعلی، که یک ماهی است در بازار وجود داشته، همچنان پایین است. علاوه بر فصل زمستان که موجب مختل شدن فعالیت‌های ساخت‌وساز شده است، بلاتکلیفی مربوط به جنگ تجاری با آمریکا و نگرانی‌های اقتصادی در سطح جهانی نیز تقاضا را تحت‌الشعاع خود کرده‌اند.

 

ارسال نظر