کد خبر : 43706

افت 20 درصدی قیمت‌های لوله پلی‌اتیلن سنگین از ژوئیه؛

قیمت‌های پی‌وی‌سی 5 درصد افت کردند

قیمت‌های پی‌وی‌سی 5 درصد افت کردند

پتروتحلیل-قیمت‌های لوله پلی‌اتیلن سنگین در ویتنام ( CIF) از ژوئیه شاهد افت 20 درصدی یا 240 دلار در هر تن بوده‌اند، درحالی‌که بازار داخلی پی‌وی‌سی کشور در طی زمان مشابه تنها 5 درصد افت کرده است.

درنتیجه افت بیشتر قیمت‌های لوله پلی‌اتیلن سنگین، فاصله قیمتی این دو محصول در مقایسه با ژوئیه به میزان حدودی 85 درصد افت کرده است.

قیمت‌های لوله پلی‌اتیلن سنگین وارداتی در ویتنام (FD، بدون مالیات بر ارزش‌افزوده) در حال حاضر، برتری قیمتی 35 دلاری بر پی‌وی‌سی K67دارند.

به دلیل روند کاهشی لوله پلی‌اتیلن سنگین، پی‌وی‌سی در حال از دست دادن قیمت‌های رقابتی است

ازآنجایی‌که فاصله قیمتی بین این دو محصول به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است، احتمال می‌رود مصرف‌کنندگان نهایی ویتنامی در بخش لوله در کوتاه‌مدت به پلی‌اتیلن سنگین روی بیاورند. یکی از خریداران گفت: «با توجه به کاهش چشمگیر قیمت‌های لوله پلی‌اتیلن سنگین، پی‌وی‌سی در حال از دست دادن قیمت‌های رقابتی خود است.»

لوله‌های پلاستیکی در کشاورزی برای اهداف آبیاری، و همچنین در سازه‌های صنعتی و مسکونی برای انتقال آب به سیستم‌های فاضلابی استفاده می‌شوند. پی‌وی‌سی پلاستیک اصلی برای این‌گونه استفاده‌هاست، اما لوله پلی‌اتیلن سنگین در حال به دست آوردن سهم بازار خود می‌باشد.

هم‌زمان با پایان فصل بارانی، پیش‌بینی می‌شود که تقاضا از بخش ساخت‌وساز در ویتنام افزایش یابد.

افزایش تقاضا، احتمال می‌رود بهبود وینیل کلرید نتواند به تغییر شرایط پی‌وی‌سی کمک کند

اخیراً جو پی‌وی‌سی در ویتنام با بهبود تقاضا، عرضه محدود و همچنین بهبود اخیر قیمت‌های نقدی وینیل کلرید در آسیا، حمایت شده است.

اگرچه، طبق گفته تعدادی از خریداران، قیمت‌های داخلی ماه دسامبر یکی از تولیدکنندگان در این هفته به میزان اندک 4 دلار در هر تن کاهش یافته است.

یکی از تولیدکنندگان نهایی توضیح داد: «از آنجایی لوله پلی‌اتیلن سنگین بسیار ارزان است، قیمت‌های پی‌وی‌سی نمی‌توانند افزایش یابند. اگر قیمت‌های پی‌وی‌سی بالا باشد، مردم کمتر از آن استفاده خواهند کرد.» 

پلی‌اتیلن سنگین فیلم و قالب بادی در کمترین میزان خود در یازده سال اخیر، تشدید فشار بر روی گرید لوله

طبق داده های ChemOrbis، قیمت‌های پلی‌اتیلن سنگین فیلم و قالب بادی در میانگین هفتگی در ویتنام (CIF) به کمترین میزان خود از نوامبر 2008 رسیده‌اند، و معامله‌کنندگان عرضه بالا و تقاضای ضعیف را دلیل این روند کاهشی می‌دانند.

یکی از تاجران گفت: «ضعف کلی بازار پلی‌اتیلن سنگین، قیمت‌های گرید لوله را تشدید کرده است.»

 

ارسال نظر