کد خبر : 43665

گزارش شرکت پتکیم از جهش در میزان فروش خالص نه‌ماهه‌اش؛

فروش خالص پتکیم ٢٢ درصد رشد کرد

فروش خالص پتکیم ٢٢ درصد رشد کرد

پتروتحلیل-بر اساس صورت‌های مالی تلفیقی منتشر شده در پلتفرم افشای عمومی ترکیه (KAP)، میزان فروش خالص شرکت پتکیم در نه ماه نخست سال 2019 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22 درصد افزایش داشته و به 8/87 میلیارد لیر (1/54 میلیارد دلار) رسیده است.

در سه‌ماهه‌ی سوم سال میزان فروش خالص این شرکت به مقدار 4 درصد، معادل 2/93 لیر (510 میلیون دلار)، کاهش سال‌به‌سال داشته است.

سود خالص طی دوره‌ی ماه ژانویه تا سپتامبر معادل 669 میلیون لیر معادل 117 میلیون دلار بود که نشانگر 23 درصد کاهش نسبت به سال گذشته است. سود خالص این شرکت در سه‌ماهه‌ی سوم سال، نسب به سه‌ماهه‌ی سوم سال 2018 به میزان 41 درصد کاهش یافت و به 230 میلیون لیر (معادل 40 میلیون دلار رسید).

شرکت پتکیم در گزارش بررسی عملیاتی خود بیان می‌کند که بخش پتروشیمی رفته‌رفته تأثیرات گسترده‌تر ضعف در رشد اقتصادی و کاهش سطح تجارت طی سه‌ماهه‌ی سوم سال را حس می‌کند. به بیان این شرکت: «افزایش ظرفیت تولید اتیلن و مشتقات آمریکا کماکان سایه‌ی خود را بر قیمت‌های پلی اتیلن و مونو اتیلن گلیکل می‌گذارد و تعطیلی‌های واحدهای کراکینگ در اروپا باعث شده قیمت‌ها افزایش نسبی پیدا کنند و در مقایسه با دیگر مناطق ثبات بیشتری یابند.» در این گزارش از حمله به تاسیسات سعودی آرامکو نیز به عنوان یکی دیگر از عوامل افزایش شدید قیمت‌های محصولات پتروشیمی یاد شده است.

در این گزارش همچنین خاطرنشان شده است که این شرکت در مسیر دستیابی به هدفِ یکپارچه‌سازیِ «پالایش-پتروشیمی-انرژی-لوجستیک-توزیع-انتقال» در تلاش است و نیز بیان شده پتکیم کماکان به دنبال افزایش تنوع محصولات و ظرفیت تولید است

 

ارسال نظر