کد خبر : 43660

پیش‌بینی‌ها در بازار بر این مبنی است که شرکت آرامکو 1 تا 2 درصد از سهام خود را عرضه خواهد کرد، که این میزان با توجه به ارزش بالقوه شرکت به مقدار 1/5 تریلیون دلار، می‌تواند بزرگ‌ترین عرضه سهام در تاریخ باشد؛

آرامکو از 17 نوامبر عرضه اولیه سهام خود به سرمایه‌گذاران را آغاز می‌کند

آرامکو از 17 نوامبر عرضه اولیه سهام خود به سرمایه‌گذاران را آغاز می‌کند

پتروتحلیل-شرکت آرامکو در قدم بعدی در رابطه با لیست مورد انتظار از پروژه غول‌آساینفتی، سهام خود را از 17 نوامبر تا 4 دسامبر به سرمایه‌گذاران بالقوه عرضه می‌کند.

به گزارش "پتروتحلیل"، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان در 10 نوامبر اطلاعیه خود را برای تاریخ فرآیند ثبت درخواست سرمایه‌گذار برای عرضه اولیه سهام در بازار بورس اوراق بهادار عربستان سعودی را منتشر کرد، اما جزئیات مقدار و قیمت آن را خالی گذاشت.

طبق این اطلاعیه، شرکت آرامکو سرمایه سهمی به میزان 60 میلیارد ریال عربستان (16 میلیارد دلار)، و 200 میلیارد سهام بدون ارزش همسان را داراست.

پیش‌بینی‌ها در بازار بر این مبنی است که شرکت آرامکو 1 تا 2 درصد از سهام خود را عرضه خواهد کرد، که این میزان با توجه به ارزش بالقوه شرکت به مقدار 1/5 تریلیون دلار، می‌تواند بزرگ‌ترین عرضه سهام در تاریخ باشد.

طبق گزارش‌ رسانه‌ها، پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌های عرضه اولیه سهام در 17 نوامبر مشخص شود، و احتمالاً در تاریخ 11 دسامبر معاملات آن در بازار بورس عربستان آغاز شود.

این شرکت بعد از سال‌ها برنامه‌ریزی این عرضه سهام، ارائه لیست داخلی را انتخاب کرد، اما احتمال دارد سرانجام تصمیم به ارائه لیست در بورس‌هایبین‌المللی همچون بورس نیویورک، لندن یا توکیو بگیرد.

 

ارسال نظر