کد خبر : 43630

قیمت پلی اتیلن سبک خطی آمریکایی به کمترین رقم در 13 ماه گذشته رسید؛

قیمت‌های پلی‌اتیلن سنگین در این ماه 5 درصد افت کردند

قیمت‌های پلی‌اتیلن سنگین در این ماه 5 درصد افت کردند

پتروتحلیل-پلی‌اتیلن آمریکایی به روند کاهشی قیمت‌های خود در نوامبر ادامه داد، قیمت‌ها پلی‌اتیلن سبک خطی در ترکیه به کمترین میزان خود تا به اینجای سال رسیدند، قیمت‌های پلی‌اتیلن سبک خطی فیلم آمریکایی به کمترین میزان خود در 13 ماه گذشته رسیدند.

به گزارش «پتروتحلیل»، تبدیل‌کنندگان گزارش دادند که در این هفته با کاهش قیمت 30 تا 40 دلاری پلی‌اتیلن سبک خطی مواجه شدند. این امر به دلیل ذخایر بالای تولیدکنندگان آمریکایی با نزدیکی به پایان سال، تعجب‌آور نبود. آخرین افت هفتگی قیمت‌ها، میزان‌ها را به کمترین خود از سپتامبر 2018 رساند، و کاهش حدودی 6 درصدی را در 4 هفته گذشته ثبت کرد.

بازه کلی قیمت‌ها در میزان 820 تا 850 دلار در هر تن (CFR ترکیه، 6/5 درصد مالیات، نقدی) قرار گرفت. تعدادی از معامله‌کنندگان اشاره داشتند که عده‌ای از تاجران قراردادهای کوچکی در زیر میزان 840 دلار در هر تن منعقد کرده‌اند.  

قیمت‌های پلی‌اتیلن سنگین در این ماه به میزان 5 درصد افت کردند

قیمت‌های گرید های فیلم و قالب بادی در مقایسه هفتگی 10 تا 20 دلار در هر تن کاهش یافتند، و در میزان 840 تا 860 دلار در هر تن (CFR ترکیه، 5/6 درصد مالیات، نقدی) قرار گرفتند. در این میان، قیمت‌ها بر اساس گرید پلی‌اتیلن سنگین فیلم، تغییر می‌کرد.

پلی‌اتیلن سبک در میان پیشنهادات اندک شاهد کمترین تغییرات بود

پلی‌اتیلن سبک فیلم به‌وضوح روند نزولی کمتری را در طی ماه گذشته در مقایسه با پلی‌اتیلن سبک خطی و پلی‌اتیلن سنگین تجربه کرد. یکی از تاجران گفت: «پیشنهادات اندک مسیر قیمتی پلی‌اتیلن سبک آمریکایی را نامشخص نگاه داشته که این امر می‌تواند ناشی از افزایش ظرفیت‌های کمتر این محصول در مقایسه با دیگر گرید های پلی‌اتیلن باشد.»

قیمت‌های پلی‌اتیلن سبک آمریکایی در میانگین هفتگی 15 دلار در هر تن کاهش یافتند و با شرایط یکسان به 940 دلار در هر تن رسیدند. این میزان قیمت‌ها با قراردادهای منعقدشده در خاورمیانه در ماه اکتبر برابر بود، اما برخلاف آن بازارهای پلی‌اتیلن سبک خطی و پلی‌اتیلن سنگین بودند، که فاصله قیمتی بیشتری در میان گرید های آمریکایی و خاورمیانه‌ای داشتند.

شرایط مشابهی در جنوب شرق آسیا برقرار است، جایی که قیمت‌های پلی‌اتیلن سبک خطی، پلی‌اتیلن سبک خطی قالب بادی، پلی‌اتیلن سنگین فیلم و قالب بادی آمریکایی تا 30 دلار در هر تن کاهش یافتند، درحالی‌که قیمت‌های پلی‌اتیلن سبک فیلم در این هفته ثابت بودند.

ارسال نظر