کد خبر : 43614

تغییرات بی سروصدای هلدینگ «پتروفرهنگ»

تغییرات بی سروصدای هلدینگ «پتروفرهنگ»

پتروتحلیل- در حالی گفته می شود اختلافات بر سر بومی سازی کاتالیست متانول، مدیرعامل پتروفرهنگ را در روزهای اخیر تغییر داده و سرپرستی این شرکت به رییس هیات مدیره رسیده است که به نظر می رسد با رفتن طاهری، پتروفرهنگ که دارای 4 طرح متانولی است و سهام شرکت های خراسان و مروارید را دارد، بدون مدیری متعلق به صنعت پتروشیمی در هیات مدیره به کار خود ادامه می دهد.

به گزارش «پتروتحلیل»، به این ترتیب تغییراتی در هیات مدیره این شرکت رقم خورد، به طوری که  «رکن تهران» که ریاست صندوق ذخیره فرهنگیان را بر عهده دارد به جای دکتر اکبری و «لطفی» از ماشین سازی اراک به جای «طاهری نجف آبادی» منصوب شدند و سرپرستی این هلدینگ نیز به «صداقت» که هم رییس هیات مدیره پتروفرهنگ و هم قائم مقام صندوق ذخیره فرهنگیان است، سپرده شد. نگاهی به این ترکیب نشان می دهد که پتروفرهنگ هیچ عضو پتروشیمیایی ندارد و از این رو اهداف تغییرات در هیات مدیره این شرکت مشخص نیست! این در حالی است که پتروفرهنگ در سال 87 توسط صندوق ذخیره فرهنگیان و با هدف سرمایه گذاری در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی تاسیس شد و در حال حاضر نیز 4 طرح متانولی در عسلویه دارد.

شرکت پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه  با ظرفیت تولید 1.650.000 تن متانول گرید AA در سال در فاز دوم پتروشمی عسلویه در حال اجراست. پتروفرهنگ همچنین 51درصد از سهام هلدینگ انرژی سپهر را خریداری کرده که شامل سه پروژه بزرگ تولید متانول شامل صنایع پتروشیمی سبلان، صنایع پتروشیمی دنا و شرکت سیراف انرژی (هرکدام با ظرفیت تولید 1.650.000تن متانول در سال) و همچنین صنایع شیمیایی لاوان (در حوزه تولید اوره و آمونیاک) است. 

برخی از منابع خبری می گویند: احتمالا تغییرات در این هلدینگ ادامه خواهد داشت. البته تا کنون پس از گذشت 3 یا 4 سال از شروع فعالیت های اجرایی در این هلدینگ برای راه اندازی طرح های متانولی، هنوز این طرح ها به بهره برداری نرسیده است، گفته می شود احتمالا پتروکیمیای پارس تا چند ماه آینده به بهره برداری برسند. برخی از آگاهان به مشکلات خرید لایسنس در شرایط تحریم ها اشاره می کنند و آن را یکی از دلایل به تعویق افتادن طرح های پتروشیمی می دانند.

 

ارسال نظر