کد خبر : 43601

تولیدکننده داخلی پلی‌اتیلن ترفتالات در ترکیه کاهش جزئی بر قیمت‌های خود اعمال کرد

تولیدکننده داخلی پلی‌اتیلن ترفتالات در ترکیه کاهش جزئی بر قیمت‌های خود اعمال کرد

پتروتحلیل- در ترکیه، یکی از تولیدکنندگان داخلی پلی‌اتیلن ترفتالات تخفیفات جزئی بر لیست قیمتی خود ارائه داد، و برای دومین بار در اکتبر قیمت‌های خود را تغییر داد. قیمت‌های تولیدکننده 25 دلار در هر تن کاهش یافتند و به 1075 دلار در هر تن (نقدی) و 1175 دلار در هر تن (60 تا 90 روزه، FD/ex-warehouse، بدون مالیات بر ارزش‌افزوده) رسیدند.

به گزارش «پتروتحلیل»، معامله‌کنندگان دلیل اصلی کاهش قیمت‌ها را، ضعف تقاضا دانستند. طبق گزارشات، خریداران اصلی بعد از پوشش نیازهای خود در ماه‌های گذشته، دست از فعالیت برداشته‌اند.

یکی از منابع تولیدکننده اظهار داشت: «روند صعودی قیمت‌های مونو اتیلن گلیکول در اروپا و در آسیا ما را بر این باور داشت که احتمالاً قیمت‌ها از این بازار حمایت می‌شوند. اگرچه، قیمت‌های نقدی مونو اتیلن گلیکول اخیراً در آسیا کاهش‌یافته‌اند. تقاضا اخیراً با کناره‌گیری خریداران بزرگ از بازار، سیری نزولی به خود گرفت.»

هنوز مشخص نیست که آیا تخفیفات ارائه‌شده در روزهای جاری، در میان فصل آرام بازار و تردیدات اقتصادی می‌تواند خریداران را جذب خود کند یا خیر. تا به اینجا بازخوردها از خریداران ضعیف بوده است.

 

ارسال نظر