کد خبر : 43584

در سال 2018 و 2017 چه اتفاقی رخ داد؟

انتظار پیروی بازار از فورموسای تایوانی

انتظار پیروی بازار از فورموسای تایوانی

پتروتحلیل- پاسخ بازار به کاهش قیمت‌های پی‌وی‌سی ماه نوامبر تولیدکننده بزرگ تایوانی در هند پیش از تعطیلات جشن‌های دیوالی در اواخر هفته آتی، بسیار مناسب بود.

به گزارش «پتروتحلیل»، معامله‌کنندگان اظهار داشتند: «خریداران هندی معمولاً پیش از ایام طولانی‌مدت دیوالی ذخیره‌سازی می‌کنند، و قیمت‌های پایین‌تر ماه نوامبر تولیدکننده تایوانی انگیزه خریداران را دوچندان کرد.»

تخصیصات نوامبر مدتی بعد از اعلام قیمت‌ها به‌طور کامل فروخته شد

معامله‌کنندگان بازار گفتند که، تولیدکننده تایوانی تخصیصات پی‌وی‌سی بازار هند را مدتی بعد از اعلام قیمت‌ها در روز سه‌شنبه به‌طور کامل فروخت. این محموله به نمایندگی‌ها در کشور تخصیص داده‌ شده بود، اما این نمایندگی‌ها بر این باورند که تمام محموله‌ها را به دلیل محدودیت آن‌ها به‌زودی خواهند فروخت.

تولیدکننده تایوانی قیمت‌های خود به تمام بازارها را در مقایسه با ماه اکتبر، 30 دلار در هر تن کاهش داد، و برای خریدهای بالای 500 تن، تخفیف 10 دلار در هر تن را نیز ارائه کرد. در ماه اکتبر، تولیدکننده قیمت‌های سپتامبر خود را به هند کاهش داد، اما برای بازار چین و دیگر بازارها کاهش 20 دلار در هر تن را ارائه کرد.

قیمت‌های وارداتی پی‌وی‌سی ماه اکتبر در هند تا به اینجا ثابت بوده است، اما در چین، قیمت‌ها علیرغم پیش‌بینی‌ها از تجدید بارگیری خریداران بعد از تعطیلات ملی یک‌هفته‌ای، عقب‌نشینی کردند.

پیش از اعلام قیمت‌های تولیدکننده تایوانی، یکی از تولیدکنندگان داخلی هند قیمت‌های پی‌وی‌سی K67-68 خود را از 10 اکتبر به میزان 3000 روپیه در هر تن (42 دلار در هر تن) کاهش داد.

تقاضا معمولاً پیش از تعطیلات دیوالی افزایش میابد

با پیش‌بینی معامله‌کنندگان از افزایش قیمت‌ها در هند، کاهش قیمت‌ها غیرقابل‌انتظار بود. درحالی‌که انتظار می‌رود بازار مسیر قیمتی تولیدکننده تایوانی را دنبال کند، احتمال می‌رود قیمت‌ها در سه ماه چهارم روندی صعودی در پیش بگیرند.

ازآنجایی‌که بازار ذخایر خود را بعد از فصل طولانی‌مدت باران‌های موسمی تجدید می‌کند، معمولاً تقاضای پی‌وی‌سی در کنار دیگر محصولات در هند افزایش میابد. ذخیره‌سازی‌ها پیش از تعطیلات دیوالی، بازار را دوچندان تقویت می‌کند.

این جشن بزرگ 5 روز به طول می‌انجامد و در اکثر ایالت‌ها از 26 اکتبر آغاز می‌شود.

در سال 2018 و 2017 چه اتفاقی رخ داد؟

 قیمت‌های پی‌وی‌سی وارداتی در هند (CIF) در سال گذشته از اواسط اکتبر تا فوریه 2019 سیری صعودی داشتند، و در این مدت افزایش 8 درصدی را ثبت کردند. در سال 2017، این روند صعودی از نوامبر آغاز شد و تا مارس 2018 ادامه داشت.

تاریخ دیوالی از اواسط اکتبر تا اواسط نوامبر متغیر است، درحالی‌که فصل باران‌های موسمی در برخی سال‌ها می‌تواند تا بعد از سپتامبر ادامه‌دار باشد، که زمان‌بندی این دو اتفاق، نقش مهمی در پیش‌بینی زمان آغاز افزایش تقاضا در هند، دارد.

اگرچه، تقاضا معمولاً بالا باقی می‌ماند، و سه‌ماهه اول شاهد بیشترین میزان آن می‌باشد. اکثر تجارت‌ها در هند، سال مالی خود را در پایان مارس به اتمام می‌رسانند، و بازارها برای تضمین یک پایان مناسب قبل از پایان سال مالی، معمولاً شلوغ می‌باشند.

 

ارسال نظر