کد خبر : 43497

قفل بر بازار پی وی سی ایران

قفل بر بازار پی وی سی ایران

پتروتحلیل- در حالی بازار پی وی سی ایران بیش از پیش قفل شده است که جنگ های داخلی عراق نیز سبب توقف صادرات به این کشور شده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، بازار پی وی سی داخلی ایران همچنان با رکود دست و پنجه نرم می کند و قیمت ها تا محدوده 9 هزار و 200 تومان برای محموله های جامبو و 9 هزار و 500 تومان برای محموله های پالت تحویل تهران کاهش یافته است.

همچنین انباشت پی وی سی در انبارها یکی دیگر از چالش های شرکت های پی وی سی ساز است که آنها مجبور به کاهش تولید کرده است، منابع خبری می گویند: پتروشیمی غدیر با 60 درصد ظرفیت و پتروشیمی اروند هم با 70 درصد ظرفیت خود به تولید پی وی سی مشغولند.

در همین حال در بازارهای صادراتی هم بازگشت تمامی ارز حاصل از فروش به سامانه نیما یکی دیگر از چالش های بازار است. 

با این حال در بازارهای صادراتی، پتروشیمی غدیر تندر صادراتی برگزار کرده است که حدود قیمت فروش پی وی سی صادراتی این مجتمع 800 دلار در هر تن تحویل کارخانه گزارش می شود، پتروشیمی اروند هم به صورت فرمولی 5 هزارتن پی وی سی با محدوده قیمتی 830 تا 840 دلار در هر تن تحویل هندوستان به صورت سی اف آر فروخته است.

به نظر می رسد پی وی سی سازها برای فروش در بازارهای داخلی هم با چالش هایی روبه رو هستند و تلاش می کنند تا خریداران را به خرید پی وی سی ترغیب کنند، تخفیف های اروند و لغو سقف خرید پی وی سی در بورس کالا نشانه های آن است.

با این حال به نظر می رسد بازار داخلی پی وی سی و دیگر پلیمرها کشش ندارد و حجم فروش محموله ها به شدت کاهش یافته است، به طوری که در برخی از بازارها، فروش به صورت یک ماهه تا 45 روزه با چک انجام می شود.

ارسال نظر