کد خبر : 43488

صنعتی‌سازی تولید پلی پروپیلن زیستی توسط شرکت ژاپنی Mitsui تا سال 2024

صنعتی‌سازی تولید پلی پروپیلن زیستی توسط شرکت ژاپنی Mitsui تا سال 2024

پتروتحلیل- شرکت Mitsui Chemicals در اطلاعیه‌ای خبری اعلام کرد که قرار است از اولین فرایند آزمایش صنعتی‌سازی پلی پروپیلن زیستی رونمایی کند.

به گزارش «پتروتحلیل»، در روشِ تولیدیِ جدیدِ این شرکت، که به نوبه‌ی خود بی‌سابقه است، از زیست‌توده‌ی مبتنی بر گیاهان غیرخوراکی، برای تولید ایزوپروپانول و از ایزوپروپانول برای ساخت پروپیلن استفاده می‌شود. بر اساس اطلاعیۀ این شرکت، این روش خلاقانه‌ی تولیدی می‌تواند راهی مقرون‌به‌صرفه برای تولید پلی پروپیلن زیستی باشد.

همچنین این شرکت اعلام کرد که وزارت محیط زیست ژاپن این پروژه‌ی آزمایشیِ تولید پلی پروپیلن زیستی را به عنوان یک پروژه‌ی سه ساله در نظر گرفته که در سال مالی 2019 آغاز می‌شود و حداکثر در سال 2024 به تولید تجاری خواهد رسید.

این پروژه که نخستین بار در ماه ژوئن در نشست وزرای گروه G20 در اوساکای ژاپن معرفی شده بود، با همکاری شرکت Kaisei انجام خواهد شد. بر اساس این اطلاعیه، این شرکت مواد خام زیست‌توده‌ای را تولید خواهد کرد که مورد استفاده‌ی شرکت Mitsui Chemicals قرار خواهد گرفت، ضایعات تولیدی از مواد خام زیست‌توده‌ای را جمع‌آوری خواهد کرد و برق لازم برای تاسیسات تولیدی را فراهم خواهد کرد.

 

ارسال نظر