کد خبر : 43438

مدیرعامل پارسان پلیمر در گفت و گو با «پتروتحلیل»؛

حضور پررنگ آمریکایی ها در بازار پتروشیمی ترکیه/ آیا ایرانی ها به حاشیه رانده می شوند؟

حضور پررنگ آمریکایی ها در بازار پتروشیمی ترکیه/ آیا ایرانی ها به حاشیه رانده می شوند؟

پتروتحلیل- در حال حاضر به دلیل جنگ اقتصادی میان چین و آمریکا محصولات پتروشیمی های آمریکایی با یوزانس یک ساله وارد بازار ترکیه شده است.

مهندس آریا صادقیان مدیر عامل شرکت بازرگانی پارسان پلیمر در گفت و‌ گو با خبرنگار «پتروتحلیل» با بیان این مسئله افزود: با ورود پتروشیمی های آمریکایی در بازار ترکیه رقابت و ورود محصولات مجتمع های ایرانی کمی سخت تر شده است اما با این وجود همچنان بازار ترکیه جذابیت خاص خود را دارد .

وی افزود: در حال حاضر گروه پارسان پلیمر نقش فاینانس را ایفا می کند و‌ با خرید‌محصولات پتروشیمی ایرانی این مواد را به بازار ترکیه صادر می کند.

 وی ادامه داد : البته کشور ترکیه به دلیل حمایت از مجتمع های پتروشیمی خود برای برخی از محصولات تعرفه های مالیاتی و آنتی دامپینگ اعمال کرده و همین‌ موضوع قیمت محصولات را کمی افزایش داده است .

 مهندس صادقیان افزود : در حال حاضر ایجاد اتاق بازرگانی مشترک میان کشورهای ایران و ترکیه در خصوص محصولات پتروشیمی و چارچوب دهی به وضع صادرات این محصولات از مهمترین عواملی است که با توجه به تحریم های آمریکا می تواند نقش به سزایی در کاهش مشکلات ایفا کند.

وی در پایان افزود: با توجه به وضعیت تحریم ها، شرکت های تراستی نقش مهمی در مبادلات مالی ایفا کرده اند اما از سویی با توجه به هزینه بر بودن دور زدن‌تحریم‌ شرکت های ایرانی تا ۷ درصد افزایش هزینه داشته اند که توجه به آن ضروری است.

 

ارسال نظر