کد خبر : 43433

خیز موشکی و پهبادی قیمت پلیمر در آسیا و در هفته جاری؛

یکی از پتروشیمی های ایرانی در بازار ترکیه به تنهایی ٨ هزار تن پلی اتیلن فروخت

 یکی از پتروشیمی های ایرانی در بازار ترکیه به تنهایی ٨ هزار تن پلی اتیلن فروخت

پتروتحلیل-بعد از هدف گیری مجموعه های نفتی و گازی عربستان و تاثیر جهشی بر قیمت نفت با توجه به کاهش تولید گاز عربستان و عدم توانایی سابیک در تحویل محموله ها، بعد از چند ماه سقوط، بازار پتروشیمی جانی تازه گرفت.

به این ترتیب بزرگترین کارخانه چین پس از حمله به آرامکوی سعودی، قیمت محموله های پلی اتیلن را ٢٨ تا ٤٢ دلار در هرتن افزایش داد.

به گزارش "پتروتحلیل"، یکی از بزرگترین کارخانه های تجاری چین پس از حمله به تأسیسات نفتی سعودی با بسته شدن بیش از 5 درصد از عرضه جهانی که منجر به افزایش قیمت نفت خام شد، تعداد زیادی از معاملات تاریخی منعقد شده برای محموله های PE را گزارش داد. 

یکی از تاجران اعلام کرد: در تاریخ 16 سپتامبر ، پیشنهاداتی برای محموله های محلی PE با توجه به گرید محصولات بین CNY200-300 / تن (28-42 دلار در هر تن) افزایش یافته است.

البته در بازار واردات، حمله به تأسیسات نفتی سعودی سایه بزرگی از عدم اطمینان در بازار ایجاد کرده و از این رو معامله گران، محصولات خود را به خریداران چینی ارایه نمی دهند.

در همین حال برخی از معامله گران پیشنهاد قیمتی برای پلی اتیلن سبک خطی هند را ٤٠ دلار گران تر از هفته قبل عنوان کردند، پیشنهادهای قیمتی حدودا ٩٢٠ دلار در هر تن به صورت LC عنوان شده است.البته برخی منابع خبری از خروج این پیشنهادات از بازار خبر می دهند.

از سوی دیگر عربستان اعلام کرده که سفارشات ماه اکتبر، در این ماه بارگیری نخواهد شد.

برخی اخبار هم از کاهش تولید پلی پروپیلن ها حکایت دارد و پتکیم ترکیه هم نرخ های پلی پروپیلن را ٤٠ دلار افزایش داده است.

در همین حال بازار پتروشیمی ترکیه نیز روند بهتری را پس از حملات آرامکو داشت، به طوری که معامله گران گزارش دادند: تقاضا برای پلی پروپیلن های گرید فایبر و پلی اتیلن سنگین بادی اندکی افزایش یافته است.

قیمت پلی اتیلن سنگین پایپ گرید کره جنوبی هم در بازار ترکیه ٩٢٠ دلار در هر تن بدون تعرفه گمرکی و با ٢٠ دلار هزینه بندری پیشنهاد شد.

همچنین منابع خبری از افزایش خرید معامله گران ترکیه در هفته جاری خبر داده و گزارش دادند یکی از پتروشیمی های ایرانی ٨ هزار تن پلی اتیلن سنگین بادی، فیلم و پایپ در بازار ترکیه فروخت.

 

ارسال نظر