کد خبر : 43406

قصد تولیدکنندگان ترکیه‌ای پلی استایرن انبساطی و پلی استایرن برای تغییرات در بازار

قصد تولیدکنندگان ترکیه‌ای پلی استایرن انبساطی و پلی استایرن برای تغییرات در بازار

پتروتحلیل-بازارهای پلی استایرن انبساطی و پلی استایرن داخلی ترکیه با شروع ماه سپتامبر شاهد تلاش تولیدکنندگان برای افزایش قیمت‌ها بود. تولیدکنندگان داخلی عمدتاً از افزایش قیمت‌های استایرن در اروپا به عنوان دلیل افزایش قیمت‌های ماه سپتامبر یاد کردند.

به گزارش «پتروتحلیل»،قیمت‌های ابتدایی پلی استایرن معمولی و مقاوم داخلی با افزایش نرخ، به ترتیب به 1200 تا 1230 و 1280 تا 1300 دلار در هر تن (FCA یومارتالیک، آدانا، ترکیه، نقد، بدون مالیات بر ارزش افزوده) رسیدند. آخرین قیمت‌های اعلام‌شده نشانگر افزایش‌های 50 تا 80 دلار در هر تنی نسبت به ماه آگوست هستند.

منبعی از جانب یک تولیدکننده‌ی پلی استایرن داخلی بیان داشت: «قراردادهای استایرن اروپا با 59 یورو در هر تن افزایش همراه شدند و برخی فروشندگان در آسیا با اتکا به جهش اخیر در قیمت استایرن در بازار نقدی، اقدام به بالا بردن قیمت‌ها کرده‌اند. ما، با توجه به بازار صنایع بالادستی، در نظر داریم طی ماه سپتامبر بدون توجه به وضعیت تقاضا بخشی از افزایش‌های مد نظرمان را اعمال کنیم.»

از سوی دیگر، خریداران بر این باورند که قیمت‌های پلی استایرن، به دلیل افت مصرف در ترکیه، ممکن نیست روند صعودی پایداری را در کوتاه مدت حفظ کنند.

قیمت‌های پلی استایرن انبساطی سفید داخلی نسبت به ماه گذشته 30 تا 80 دلار در هر تن افزایش داشتند و به 1300 تا 1350 دلار در هر تن (غیرقابل اشتعال (کندسوز)) و 1280 تا 1320 دلار در هر تن (معمولی) (FCA یومارتالیک، ترکیه، نقد، بدون مالیات بر ارزش افزوده) رسیدند. یکی از منابع نزدیک به یک تولیدکننده خاطرنشان کرد: «با تقاضای اندکی بهتر از جانب بخش تولید بسته‌بندی مواجه هستیم اما بخش ساخت‌وساز همچنان تقاضای اندکی دارد. ما به دلیل روبه‌کاهش رفتن ذخایر انبارها برای فروش فوری و نیز مناسب بودن وضعیت قیمت‌های استایرن، قیمت‌های جدید خود را بالا برده‌ایم.»

 

ارسال نظر