کد خبر : 43249

بازار نفتای اروپا در پایین‌ترین نرخ خود در 8 ماه اخیر، بازار آسیا در پایین‌ترین نرخ خود از ماه ژوئن تاکنون

بازار نفتای اروپا در پایین‌ترین نرخ خود در 8 ماه اخیر، بازار آسیا در پایین‌ترین نرخ خود از ماه ژوئن تاکنون

پتروتحلیل-در اروپا، قیمت‌های نفتا در بازار نقدی نسبت به هفته‌ی گذشته در کل 46 دلار در هر تن کاهش داشته و به حدود 450 دلار در هر تن (CIF شمال غرب اروپا) رسیده است.

به گزارش "پتروتحلیل"، کاهش‌های اخیر باعث شده قیمت‌ها به پایین‌ترین سطح خود در 8 ماه اخیر برسند. روند کاهشی یک‌هفته‌ای همزمان با سقوط قیمت‌های نفت خام رخ داده، که در روز 2 آگوست سنگین‌ترین کاهش روزانه‌ی خود طی 4 سال اخیر را ثبت کرده است. قیمت نفت خام در بازار معاملات آتی طی این هفته به کاهش ادامه داد تا اینکه در روز پنج‌شنبه کمی از کاهش‌های اخیر خود را جبران کرد. احیای قیمت‌های نفت خام سریعاً اثر خود را بر بازار نفتا در اروپا گذاشت و قیمت‌ها در همان روز 10 دلار در هر تن افزایش داشتند. 

بازار نفتای آسیا نیز این هفته روندی کاهشی را پی گرفت و قیمت‌ها در مقایسه‌ی هفتگی در کل 37 دلار در هر تن پایین آمدند. به دنبال این کاهش‌های مستمر، قیمت‌ها در بازار نقدی در حال حاضر در حوالی 475 دلار در هر تن (CFR ژاپن) در نوسان هستند، که خود پایین‌ترین رقم ثبت‌شده از اوایل ماه ژوئن تاکنون است. بر خلاف بازار اروپا، قیمت‌ها هنوز واکنشی به احیای قیمت‌های نفت خام نداشته‌اند و حتی در روز پنج‌شنبه 10 دلار دیگر نیز افت داشتند.

 

 

ارسال نظر