کد خبر : 43149

افزایش قیمت در بازار داخلی پی وی سی هند به بالاترین میزان خود در 6 ماه گذشته پس از بالا رفتن عوارض گمرکی؛

آیا تقاضای متزلزل برای واردات بر قیمت‌گذاری پی وی سی ماه آگوست اثرگذار خواهد بود؟

آیا تقاضای متزلزل برای واردات بر قیمت‌گذاری پی وی سی ماه آگوست اثرگذار خواهد بود؟

پتروتحلیل- بازار داخلی پی وی سی هند به بالاترین میزان خود از اواسط ماه ژانویه تاکنون رسیده است چراکه تولیدکنندگان داخلی پس از افزایش عوارض گمرکی قیمت‌های پیشنهادی خود بالا برده‌اند.

به گزارش «پتروتحلیل»، بر اساس اطلاعات ما، متوسط هفتگی قیمت‌های پی وی سی گرید k67 بازار داخلی (با شرایط ex-warehouse هند) پس از آنکه در اواخر ماه آپریل به پایین‌ترین نرخ خود در سه سال گذشته رسید، در کل 100 در هر تن افزایش داشته است. از سوی دیگر، قیمت‌های پی وی سی وارداتی عمدتاً به مدت چهار هفته در نرخی که بالاترین میزان از زمان اواسط ماه مارس تاکنون محسوب می‌شود، ثبات داشته‌اند.

افزایش عوارض گمرکی برای واردات پی وی سی

بر اساس بیانیه منتشرشده توسط وزارت دارایی هند، نرخ‌های عوارض گمرکی تعدادی از مواد خام پلاستیکی، ازجمله پی وی سی، از ششم جولای 10 درصد افزایش یافته‌اند.

منبعی از جانب یک تولیدکننده‌ی تایوانی اظهار داشت: «این تصمیم به افزایش به نفع تولیدکنندگان داخلی هند است. اما در روی دیگر سکه، افزایش عوارض گمرکی رویکرد به بازار واردات را تحت‌الشعاع قرار داده است چراکه بدین ترتیب خریداران ترجیح خواهند داد مایحتاج‌شان را از عرضه‌کنندگان بازار داخلی تهیه کنند تا زیر بار پرداخت نرخ‌های بالاتر نروند.»

افزایش قیمت‌ها از جانب تولیدکنندگان هندی

پس از اقدام به افزایش عوارض گمرکی در روز 6 جولای، یک تولیدکننده‌ی بزرگ هندی قیمت‌های پی وی سی خود را در روز 8 جولای 1500 روپیه در هر تن (22 دلار در هر تن) افزایش داد.

اقدام این تولیدکننده‌ی بزرگ هندی توسط یک تولیدکننده‌ی داخلی دیگر پیگیری شد و این تولیدکننده‌ نیز قیمت‌های خود را در آغاز این هفته1000 روپیه (15 دلار) در هر تن افزایش داد. یکی از منابع نزدیک به این تولیدکننده اظهار داشت: «پس از افزایش عوارض گمرکی دولت، ما مختصراً قیمت‌های داخلی خود را افزایش داده‌ایم.»

آیا تقاضای متزلزل برای واردات بر قیمت‌گذاری پی وی سی ماه آگوست اثرگذار خواهد بود؟

قیمت‌های پی وی سی وارداتی، با شرایط خرید CIF هند، به دلیل محدود بودن فعالیت‌های تجاری در بازار، روندی عمدتاً ثابت در را پی گرفته است. با پیش رو بودن زمان اعلام قیمت‌های آتی یک تولیدکننده‌ی بزرگ تایوانی برای ماه آگوست، معامله‌کنندگان از بازار کناره گرفته‌اند.

با توجه به اطلاعات موجود، هند با اختلاف بزرگ‌ترین خریدار پی وی سی وارداتی دنیا در سال 2018 بوده است. اینکه اعمال عوارض گمرکی بالاتر منجر به کاهش تقاضای خرید برای واردات شود یا خیر هنوز در آینده‌ی میان‌مدت مشخص نیست اما تاثیر آنی این اقدام بر قیمت‌گذاری‌های ماه آتی هم‌اکنون مورد بحث است.

یک تولیدکننده تایوانی قیمت‌های خود را برای هند 10 دلار در هر تن نسبت به هفته گذشته بالا برد و اظهار داشت: «رویکرد به بازار در چین تضعیف شده و تقاضای هند نیز به دلیل باران‌های موسمی تاثیری منفی گرفته است. با توجه به این دو عامل و نیز افزایش عوارض گمرکی، ممکن است این تولیدکننده‌ی بزرگ تایوانی قیمت‌های جدید خود را با کاهشی نسبی اعلام کند.»

از سوی دیگر، تولیدکننده‌ای ژاپنی با اشاره به تداوم محدودیت در عرضه در سطح بازارهای جهانی، قیمت‌های خود را بدون تغییر نگه داشت. این تولیدکننده اظهار داشت: «مشکلات کنونی در مجتمع شرکت برزیلی Braskem و تعطیلی‌های آتی در واحدهای شرکت تایوانی فورموسا، ممکن است کمک کند فروشندگان قیمت‌های کنونی خود را در آینده‌ی نزدیک حفظ کنند.»

pvc i

ارسال نظر