کد خبر : 43123

فشار ناشی از رکود بر هموپلیمرهای پلی پروپیلن وارداتی در جنوب شرق آسیا

فشار ناشی از رکود بر هموپلیمرهای پلی پروپیلن وارداتی در جنوب شرق آسیا

پتروتحلیل- قیمت‌های هموپلیمر پلی پروپیلن وارداتی در جنوب شرق آسیا از اوایل ماه می تحت فشار ناشی از تداوم رکود در سطح تقاضا روندی کاهشی را پی گرفته است. با وجود این، فروشندگان اخیراً با اتکا به روند افزایشی اندک در بازار پلی پروپیلن چین که خود نیز به تاثیر از رشد قیمت‌ها در بازار معاملات آتی اتفاق افتاده است، اقدام به اعمال افزایش‌های نسبی کرده‌اند. 

به گزارش «پتروتحلیل»،  بازار هموپلیمر پلی پروپیلن وارداتی اخیراً از نرخ خود، که پایین‌ترین میزان از اوایل ماه جولای سال 2017 تاکنون بوده است، فاصله گرفته است. پیش از این، متوسط هفتگی قیمت‌های هموپلیمر پلی پروپیلن گرید رافیا و گرید تزریقی وارداتی به مدت 8 هفته پیاپی روندی عمدتاً کاهشی به خود گرفته بودند. تاجری سنگاپوری گزارش داد هموپلیمر پلی پروپیلن گرید رافیای عربستانی را با نرخ 1040 تا 1050 دلار در هر تن (CIF، نقد) به بازار ویتنام عرضه کرده که نسبت به هفته گذشته 20 دلار در هر تن افزایش یافته است.

او بیان داشت: «قیمت‌های هموپلیمر پلی پروپیلن ما برای ویتنام این هفته هم‌راستا با روند افزایشی در بازار پلی پروپیلن چین رشد داشته است. همچنین، تقاضای خرید به دلیل نگاه مثبت به ازسرگیری مذاکرات تجاری چین و آمریکا بهبود یافته است.»

تولیدکننده‌ای کره‌ای نیز قیمت‌های هموپلیمر پلی پروپیلن گرید رافیای خود برای ویتنام را 10 دلار در هر تن نسبت به هفته گذشته بالا برد و به 1080 تا 1090 دلار در هر تن (CIF، نقد) رساند.

در جنوب شرق آسیا، بازه‌ی کلی قیمت‌ها برای هموپلیمر پلی پروپیلن گرید رافیا و گرید تزریقی وارداتی در حال حاضر معادل 1040 تا 1110 دلار در هر تن (CIF جنوب شرق آسیا، نقد) است. بازه‌ی قیمت‌ها نشانگر افزایش‌های هفتگی 10 تا 20 دلار در هر تنی است.

 

ارسال نظر