کد خبر : 43116

برتری قیمت در بازار پلی اتیلن و پلی پروپیلن وارداتی ترکیه نسبت به بازار چین؛

آیا حقایق و شرایط نظری به تغییر روند بازار ترکیه کمک می‌کنند؟

آیا حقایق و شرایط نظری به تغییر روند بازار ترکیه کمک می‌کنند؟

پتروتحلیل- انتظار می‌رود، با احتساب شرایط مشابه در بازارهای ترکیه و چین، بازار ترکیه به دلیل سهم بازارِ نسبتاً کمتر و تفاوت در نرخ‌های باربری، نسبت به بازار چین از برتری قیمتی برخوردار شود.

به گزارش «پتروتحلیل»، با وجود این، متوسط هفتگی قیمت‌ها نشان می‌دهد اکنون و در بحبوحه‌ی حرکت این دو بازار در جهت‌های مخالف، پلی پروپیلن وارداتی در ترکیه برابر با نرخ متوسط در چین معامله می‌شود. همچنین، پلی اتیلن سبک خطی و پلی اتیلن سنگین گرید فیلم این روز‌ها به ترتیب 10 و 30 دلار در هر تن کمتر از بازار چین معامله می‌شوند. قیمت‌های پلی اتیلن سبکِ گرید فیلم وارداتی، نیز هنوز از برتری حدوداً 70 دلاری برخوردار است که ناشی از میزان عرضه‌ی وارداتی محدود در ترکیه است. این مسئله موجب جلوگیری از کاهش قیمت‌های این محصول شده است.

آیا حقایق و شرایط نظری به تغییر روند بازار ترکیه کمک می‌کنند؟

pp chem1

چندین عامل ازجمله پیش رو بودن تعطیلات تابستان و افت قیمت‌های خوراک اتیلن در اروپا و همچنین ضعف کنونی در اقتصاد موجب شده خریداران محتاطانه عمل کنند.

تولیدکننده‌‌ای اظهار داشت: «فروشندگان رغبتی ندارند که با قیمت‌های پایینی که پیشتر عرضه می‌کردند محصولات خود را ارائه کنند و از افزایش‌های اخیر در چین به عنوان دلیل خود یاد می‌کنند. با وجود این، برنامه داریم یک ماه دیگر نیز بر اساس نیازمان خرید کنیم چراکه از جانب مشتریان/مصرف‌کنندگان نهایی‌مان در اروپا سفارش‌های خرید کمتری دریافت کرده‌ایم.»

 

ارسال نظر