کد خبر : 43104

آیا حمایت صنایع بالادستی از آکریلونیتریل بوتادین استایرن متوقف می‌شود؟

مارجین های منفی، تولیدکنندگان آکریلونیتریل بوتادین استایرن را مجبور به کاهش تولید کرد

مارجین های منفی، تولیدکنندگان آکریلونیتریل بوتادین استایرن را مجبور به کاهش تولید کرد

پتروتحلیل- مارجین‌های منفی در سمت تولیدکنندگان آکریلونیتریل بوتادین استایرن و نیز افزایش قیمت‌های بوتادین در بازار نقدی آسیا کمک کرد تا قیمت‌های وارداتی در چین از اواسط ماه ژوئن بالا بروند. با وجود این، بازارهای آکریلونیتریل بوتادین استایرن در جنوب‌شرق آسیا عمدتاً به دلیل نامناسب بودن تقاضای خرید واکنشی نسبت به این روند صعودی نداشته‌اند.

نامناسب‌ بودن مارجین‌های سوددهی‌، تولیدکنندگان آکریلونیتریل بوتادین استایرن را مجبور به کاهش سطح تولید کرد

به گزارش «پتروتحلیل»، تولیدکنندگان آکریلونیتریل بوتادین استایرن در منطقه با توجه به افزایش قیمت‌های استایرن و بوتادین و در تلاش برای وفق دادن خود با مارجین‌های منفی، پیش‌تر در ماه ژوئن تصمیم گرفتند سطح تولید خود را پایین آورند. عرضه‌کنندگان با تکیه برافزایش قیمت‌های استایرن در بازار نقدی در نیمه‌ی نخست ماه ژوئن در قیمت‌گذاری‌های خود روندی ثابت تا افزایشی را اعمال کرده‌اند.

همچنین، قیمت‌های بوتادین در بازار نقدی تا اواسط ماه ژوئن به 1100 دلار در هر تن (FOB کره) رسید که نسبت اواخر ماه می 80 دلار در هر تن رشد داشت و این مسئله منجر به ظهور روند افزایشی در صنایع پایین‌دستی آکریلونیتریل بوتادین استایرن شد.

تاثیر منفی فصل رکود فروش محصولات نهایی در مبادلات بازار

بسیاری از معامله‌کنندگان هم‌عقیده بودند که افزایش‌های اخیر آکریلونیتریل بوتادین استایرن به دلیل افزایش قیمت‌های خوراک بوده است. با این وجود، افزایش اخیر چندان با بهبود تقاضای خرید تبدیل‌کنندگان در چین همراه نبوده است.

یکی از معامله‌کنندگان در چین اظهار داشت: «این روزها سازندگان محصولات نهایی عمدتاً همچنان در حد مایحتاج‌شان خرید می‌کنند. فصل رکود در تعدادی از حوزه‌ها و نوسان در قیمت‌های استایرن کماکان باعث محدود ماندن تقاضا است.»

آیا حمایت صنایع بالادستی از آکریلونیتریل بوتادین استایرن متوقف می‌شود؟

قیمت‌های استایرن در بازار نقدی در سه هفته‌ی نخست ماه ژوئن رشد پایداری داشته است. با وجود این، این قیمت‌ها این هفته با شرایط فروش FOB کره کاهش داشته و کمی از افزایش‌های این ماه خود عقب‌نشینی کرده است.

علاوه‌بر‌این، قیمت‌های آکریلونیتریل در بازار نقدی، بعد از افزایش‌های مداوم طیِ ماه‌های اخیر که به علت محدودیت در عرضه در سطح جهانی رخ دادند، از اواخر ماه می شروع به کاهش کرده‌اند. اما جنوب شرق آسیا ظاهراً واکنشی به افزایش در بازار چین نشان نداده است.

قیمت‌ها در جنوب شرق آسیا از ماه جولای تاکنون روندی ثابت را پی گرفته‌اند. تاجری در اندونزی اظهار داشت: « قیمت‌های نسبت به هفته‌ی گذشته ثبات داشتند و در صورت پیشنهاد خرید قطعی امکان دریافت تخفیف‌های 20 دلار در هر تنی هم میسر بود. تقاضا از پایان تعطیلات عید فطر پایین بوده است و این مسئله باعث شد قیمت‌های آکریلونیتریل بوتادین استایرن از روند افزایش‌های به وجود آمده در در بازار نقدی استایرن پیروی نکند.»

معامله‌کنندگان آسیایی چشم‌انتظار پایان نشست گروه G20

معامله‌کنندگان آکریلونیتریل بوتادین استایرن قصد دارند تا در آینده نزدیک هم‌چنان بیرون از بازار باشند تا نتیجه‌ی مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا و نشست گروه G20 مشخص شود. بازار انرژی و هزینه‌های خوراک نیز همچنان عوامل مهمی محسوب می‌شوند که باید در هفته‌ی آینده مورد توجه واقع شوند.

 

ارسال نظر