کد خبر : 43097

با سرعت گرفتن کاهش قیمت ها؛

نرخ‌های بی‌سابقه برای هموپلیمر پلی پروپیلن عربستانی در بازار ترکیه ثبت شد

نرخ‌های بی‌سابقه برای هموپلیمر پلی پروپیلن عربستانی در بازار ترکیه ثبت شد

پتروتحلیل-بازار پلی پروپیلن ترکیه، پس از برگزاری مجدد انتخابات استانبول و به تاثیر از قیمت‌های اعلامی از جانب تاجران و تقاضای نه چندان مناسب در بازار، همچنان به روند کاهشی خود ادامه می‌دهد. با سرعت گرفتن کاهش‌ها از اواسط هفته، قیمت‌های هموپلیمر پلی پروپیلن عربستانینیز نرخ‌های بی‌سابقه‌ای را به ثبت رسانده‌اند.

به گزارش «پتروتحلیل»، متوسط هفتگی قیمت‌های پلی پروپیلن گرید رافیای عربستانی، برای نخستین بار از ماه جولای سال 2017 تاکنون، زیر آستانه‌ی 1100 دلار در هر تن (CIF ترکیه) آمده است. پلی پروپیلن گرید فایبر نیز پس از کاهش‌های سریع، از آستانه‌ی 1200 دلار در هر تن نیز پایین‌تر آمد. آخرین باری که نرخ بازار پایین‌تر از این آستانه بوده به اواسط ماه فوریه امسال بازمی‌گردد.

اطلاعات نشان می‌دهد متوسط هفتگی قیمت‌های عربستانی اکنون معادل 1075 دلار در هر تن برای گرید رافیا و 1175 دلار در هر تن برای گرید فایبر است.

همچنین اختلاف بین گرید رافیا و فایبر عربستانی، پس از ثبت بالاترین نرخ از سال 2008 تاکنون، یعنی 120 دلار، این هفته کاهش اندکی یافت و به 100 دلار در هر تن رسید. معامله‌کنندگان اظهار داشتند: «برخی فروشندگان به خاطر ترس سعی کردند میزان موجودی انبارهای خود را پایین بیاورند و تبدیل‌کنندگان باز هم به ارائه‌ی پیشنهاد‌های خرید بسیار پایین‌تر ادامه دادند و در اکثر موارد از انجام معامله پا پس کشیدند.» در حال حاضر قیمت‌های پلی پروپیلن گرید رافیای عربستانی معادل 1070 تا 1090 دلار در هر تن است و پلی پروپیلن گرید فایبر نیز 1165 تا 1180 دلار در هر تن قیمت دارد (هر دو CIF ترکیه و مشمول 6/5 درصد عوارضِ گمرکی، نقد).

بازار پلی پروپیلن وارداتی نیز از اواسط ماه می شاهد کاهش‌های شدید بوده و میزان این کاهش‌ها تا کنون سرجمع به حدود 120 تا 130 دلار در هر تن رسیده است. برخی فروشندگان اظهار داشتند: «امکان دارد در حال نزدیک شدن به کف قیمت‌ها باشیم و بعد از آن دیگر کاهشی رخ ندهد.» تاجری خاطرنشان کرد: «بازار پلی پروپیلن چین ممکن است ماه جولای را با روندی بدون تغییر تا افزایشی آغاز کند و این مسئله منوط به چگونگی نتیجه‌ی پایانی نشست چین و آمریکا است. این مسئله ممکن است از سرعت کاهش‌ها در بازار ترکیه بکاهد.»

 

ارسال نظر