کد خبر : 43042

احتمال افزایش قیمت های پی وی سی آمریکایی و صادرات فورموسا به برزیل؛

قیمت پی‌وی‌سی آسیا به بیشترین رقم در 3 ماه اخیر رسید

یکی از منابع تولیدکننده ژاپنی اظهار داشت: «جو پی‌وی‌سی به دلیل نگرانی‌های ناشی از اختلالات عرضه، عمدتاً از سوی برزیل، صعودی باقی می‌ماند‌.»

قیمت پی‌وی‌سی آسیا به بیشترین رقم در 3 ماه اخیر رسید

پتروتحلیل- در آسیا، قیمت‌های اولیه پی‌وی‌سی ژوئیه به دلیل محدودیت عرضه در بازار جهانی در مقایسه با ماه ژوئن 40 دلار در هر تن افزایش یافتند، و پیش‌بینی‌های معامله‌کنندگان تحقق یافت.

به گزارش «پتروتحلیل»، تاجران اظهار داشتند: «پی‌وی‌سی به پشتوانه محدودیت عرضه، در مقابل ضعف دیگر بازارهای پلیمر مقاومت کرده است.»

بازار پی‌وی‌سی چین در چندین ماه گذشته به دلیل تعطیلی‌های برنامه‌ریزی‌شده و نشده شاهد محدودیت عرضه بوده است. نگرانی‌ها در مورد عرضه با اختلالات به وجود آمده در شرکت Braskem برزیل تشدید شد، که این امر بازارها را تحت تأثیر قرار داد، و احتمال می‌رود قیمت‌های پی‌وی‌سی در مقیاس جهانی در میان‌مدت از این قاعده مستثنا نباشند.

سیر صعودی قیمت‌ها برای دومین ماه متوالی

 به دنبال آخرین دور سیر صعودی، قیمت‌های پی‌وی‌سی K67 در میانگین هفتگی در چین، هند و جنوب شرقی آسیا به بیشترین میزان خود در 3 ماه اخیر رسیدند. بازارهای پی‌وی‌سی وارداتی چین و هند، بعدازاینکه در اواسط آوریل به کمترین میزان خود در چند سال گذشته رسیدند، افزایش‌های انباشتی در حدود 60 دلار در هر تن را ثبت کردند. تولیدکنندگان تایوانی و ژاپنی بیشترین میزان افزایش را برای محموله‌های ژوئیه داشتند.

یکی از تولیدکنندگان اصلی تایوانی قیمت‌های ژوئیه خود به چین و هند را در مقایسه با ماه ژوئن 40 دلار در هر تن (بدون تخفیف) افزایش داد، درحالی‌که تولیدکننده ژاپنی نیز قیمت‌های خود به چین، هند و جنوب شرقی آسیا را 10 تا 40 دلار در هر تن افزایش داد.

یکی از منابع تولیدکننده ژاپنی اظهار داشت: «جو پی‌وی‌سی به دلیل نگرانی‌های ناشی از اختلالات عرضه، عمدتاً از سوی برزیل، صعودی باقی می‌ماند‌.»

افزایش قیمت‌های پی‌وی‌سی صادراتی از آمریکا

چند تاجر فعال در سراسر آسیا گزارش دادند که قیمت‌های پی‌وی‌سی آمریکا به دلیل محدودیت عرضه روندی صعودی را دنبال کردند.

یکی از تاجران در هند اظهار داشت: «ما شنیدیم که احتمالاً مشکلات عرضه در واحد Braskem برزیل در حدود 5 تا 6 ماه ادامه داشته باشد، که این امر قیمت‌های پی‌وی‌سی آمریکایی را بیش‌ازپیش افزایش می‌دهد. بر این باوریم که تولیدکننده بزرگ تایوانی مقداری از محموله‌های خودش را به برزیل صادر خواهد کرد.»

 

ارسال نظر