کد خبر : 43020

قیمت صادراتی پلی استایرن سازهای ایرانی؛

پلی استایرن ها در بازار داخلی، ارزان تر از بورس کالا

 پلی استایرن ها در بازار داخلی، ارزان تر از بورس کالا

پتروتحلیل- قیمت صادراتی پلی استایرن سازهای ایرانی برای پلی استایرن معمولی در هفته جاری 1070 دلار در هر تن به صورت EXW و 1095 دلار در هر تن به صورت فوب اعلام شده است، اما در بازار داخلی پلی استایرن ایران رکود ناشی از کاهش قیمت ها متاثر از دلار نیمایی و همچنین پیشنهادهای قیمتی کمتر از بورس کالا سبب شده بازار با کاهش حجم خرید روبه رو شود.

به گزارش «پتروتحلیل»، در همین حال شایعه کاهش قیمت های پایه در هفته آینده نیز یکی از دلایلی است که بازار را بیشتر از اوایل هفته دچار رکود کرده است. البته پلی استایرن پتروشیمی تبریز با 3 درصد تخفیف در قیمت پایه در بورس عرضه می شود و حدودا با قیمت بازار این کالا یکسان است.

در بازار داخلی ایران پلی استایرن معمولی در هفته جاری حدودا 12 هزار و 500 تومان پیشنهاد شد، قیمت بورسی آن بدون در نظر گرفتن تخفیف پتروشیمی تبریز حدودا 12 هزار و 970 تومان رقم می خورد.

با این حال بازار صادراتی پلی استایرن سازهای ایرانی در هفته های اخیر بیش از همیشه به عراق تعلق داشته است. البته بازار پلی استایرن مقاوم با توجه به مصرف بالای کارخانجات لبنی در ایران با تقاضای بیشتری روبه رو است و محدوده قیمتی برای این کالا در بازار داخلی حدودا 14 هزار و 500 تا 14 هزار و 600 تومان عنوان می شود.

بازار پلی استایرن معمولی پس از آرامش در استان های سیل زده ایران و کاهش استفاده از ظروف یک بار مصرف به حالت عادی بازگشته است.

 

ارسال نظر