کد خبر : 42969

تحلیل مونومر ها و خوراک‌ها؛

بازار اتیلن در میان تنش های تجاری آمریکا و چین و افت نفت

بازار اتیلن در میان تنش های تجاری آمریکا و چین و افت نفت

پتروتحلیل-در آسیا، بازار اتیلن در طی هفته گذشته به پشتوانه تقاضای مناسب چند سیر افزایشی را ثبت کرد، اگرچه این روند صعودی در ادامه تحت حاشیه افت قیمت‌های نفت خام بازارهای معاملات آتی قرار گرفت. قیمت‌های نقدی اتیلن در طی هفته در شمال شرقی آسیا (CFR) 40 دلار افزایش یافتند و به 1020 دلار در هر تن رسیدند، در جنوب شرقی آسیا (CFR) 10 دلار افزایش یافتند و به 900 دلار در هر تن رسیدند و در کره جنوبی (FOB) با افزایش 70 دلاری، رقم 990 دلار در هر تن را ثبت کردند. تعدادی از تاجران اشاره داشتند که قیمت‌ها در میان سیر نزولی نفت خام و افزایش عرضه اتیلن به ثبات بازگشتند.

در اروپا، قیمت‌های نقدی اتیلن نسبت به هفته گذشته 15 تا 20 یورو در هر تن افزایش یافتند و در پایان هفته به رقم 1025 یورو در هر تن (FD شمال غربی اروپا) رسیدند. داده‌های شاخص Chemorbis، نشان داد که قیمت‌های نقدی اتیلن در میانگین هفتگی در شمال غربی اروپا (FD) به دنبال افزایش‌هایاخیر به بیشترین میزان خود در 9 ماه اخیر رسیدند. تاجران سیر افزایشی قیمت‌ها را ناشی از کاهش عرضه و تقاضای مناسب در سراسر منطقه دانستند. معامله‌کنندگان درحالی‌که انتظار داشتند قیمت‌ها در مقایسه با ماه می مقداری افزایش یابد، در انتظار قیمت‌های قراردادهای ژوئن بودند.

در آمریکا، تاجران گزارش دادند که بازار اتیلن در هفته گذشته با توجه به کاهش قیمت‌های اتان به دلیل افزایش نگرانی‌ها در مورد تشدید تنش تجاری آمریکا و چین، شاهد سیر کاهشی بود. قیمت‌های نقدی اتیلن نسبت به هفته گذشته 22 تا 33 دلار در هر تن کاهش یافتند و در پایان هفته گذشته به میزان 270 تا 281 دلار در هر تن رسیدند.

سر خط خبرها

• سیر صعودی بازار نقدی اتیلن C2 آسیا با تقاضای مناسب
• کاهش قیمت‌های نفت خام جو صعودی اتیلن C2 در آسیا را تحت حاشیه قرار داد
• قیمت‌های نقدی اتیلن C2 در اروپا به بیشترین میزان خود در 9 ماه اخیر رسیدند
• نگرانی‌های برخاسته از جنگ تجاری جو اتیلن C2 در آمریکا را تحت‌فشار قرار داد
• کاهش بیش‌ازپیش قیمت‌های اتیلن C2 در آمریکا
• قیمت‌های نقدی: شمال شرق آسیا 1020 دلار (CFR) / جنوب شرق آسیا 900 دلار (CFR) / کره جنوبی 990 دلار (FOB) / شمال غربی اروپا 1025 یورو (FD) / خلیج آمریکا 270 تا 281 دلار (FD)

 

ارسال نظر