کد خبر : 42924

برای نخستین بار از ماه دسامبر 2018 تاکنون؛

کاهش قیمت پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم وارداتی در چین به زیر آستانه‌ی 1000 دلار در هر تن

کاهش قیمت پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم وارداتی در چین به زیر آستانه‌ی 1000 دلار در هر تن

پتروتحلیل- تاجران در چین گزارش دادند قیمت‌های پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم وارداتی در مواجهه با تقاضای ضعیف و عرضه داخلی مکفی، به زیر آستانه‌ی 1000 دلار در هر تنی کاهش داشته است. از ماه دسامبر سال 2018 تاکنون، این نخستین بار است که قیمت‌های پایین‌تر از این آستانه در بازار مشاهده می‌شود.

به گزارش «پتروتحلیل»، متوسط هفتگی قیمت‌های پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم (CFR چین) به پایین‌ترین میزان خود از ماه مارس 2009 تاکنون رسیده است. قیمت‌های پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم وارداتی در مقایسه با قیمت‌های مربوط به زمان پس از تعطیلات سال نو در چین، به طور متوسط در هر هفته حدوداً 60 دلار در هر تن کاهش داشته است.

تاجری مستقر در سین‌کیانگ گزارش داد قیمت‌های پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم او نسبت به هفته گذشته 30 تا 40 دلار در هر تن کاهش داشته است. این فروشنده در حال حاضر پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم هندی را با نرخ 980 دلار در هر تن و پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم عربستانی را با نرخ 990 دلار در هر تن (CIF چین، نقد) عرضه می‌کند.

این فروشنده اظهار داشت: «میزان کلی عرضه پلی اولفین دو تولیدکننده‌ی بزرگ داخلی همچنان بالا است و عرضه‌کنندگان بازار داخلی قیمت‌های‌شان را باز هم پایین آورده‌اند تا موجودی انبارهای خود را کاهش دهند. با وجود این، وضعیت نامناسب تقاضا به علت تشدید مجدد تنش‌های تجاری با آمریکا بدتر شده است. پس از دور اخیر اعمال دوجانبه‌ی عوارض گمرکی بین چین و آمریکا، یوان در برابر دلار آمریکا با کاهش شدید ارزش روبه‌رو شده است. کاهش ارزش یوان تأثیر مستقیمی بر تقاضا برای پلی اتیلن وارداتی گذاشته است.»

 

 

ارسال نظر