کد خبر : 42916

به علت تشدید تنش‌های تجاری، بازارهای آکریلونیتریل بوتادین استایرن آسیا همچنان گرفتار روند کاهشی هستند

به علت تشدید تنش‌های تجاری، بازارهای آکریلونیتریل بوتادین استایرن آسیا همچنان گرفتار روند کاهشی هستند

پتروتحلیل- بازارهای آکریلونیتریل بوتادین استایرن چین و جنوب‌شرق آسیا روند کاهشی خود را در نیمه‌ی دوم ماه می نیز ادامه دادند. از پایین بودن تقاضا در بحبوحه‌ی تشدید تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا به عنوان دلیل اصلی ضعف در بازار یاد می‌شود.

به گزارش «پتروتحلیل»، اطلاعات مربوط به متوسط هفتگی قیمت‌ها نشان می‌دهد بازار داخلی آکریلونیتریل بوتادین استایرن چین پس از ثبت کاهش‌هایی از اواخر ماه آپریل تاکنون، به پایین‌ترین نرخ خود در حداقل 5 ماه اخیر رسیده است. بازارهای آکریلونیتریل بوتادین استایرن وارداتی در چین و جنوب‌شرق آسیا نیز روندی مشابه را پی گرفته و به ترتیب به پایین‌ترین سطح خود از اوایل ماه مارس و اوایل ماه آپریل تاکنون رسیده‌اند.

تاجری چینی اظهار داشت: «ما این هفته در قیمت‌های آکریلونیتریل بوتادین استایرن گرید تزریقی وارداتی و داخلی خود برای چین مجدداً کاهش‌هایی را لحاظ کرده‌ایم. تقاضا برای واردات رو به کاهش است چراکه با تشدید اخیر جنگ تجاری ارزش یوان کاهش شدید در برابر دلار آمریکا داشته است. این مسئله منجر به کاهش میزان فروش خصوصاً در بخش خودروسازی و اسباب‌بازی شده است.»

در چین، بازه‌ی کلی قیمت‌های آکریلونیتریل بوتادین استایرن گرید تزریقی وارداتی در نرخ 1480 تا 1630 دلار در هر تن (CIF چین، نقد) گزارش شده است. بازه‌ی قیمت‌ها در مقایسه با هفته‌ی گذشته 20 تا 70 دلار در هر تن افت داشته است. ضمناً نرخ بازار داخلی برای آکریلونیتریل بوتادین استایرن گرید تزریقی در حال حاضر معادل 12300 تا 13500 یوان در هر تن (1597 تا 1753 دلار در هر تن بدون مالیات بر ارزش افزوده) (با شرایط ex-warehouse چین، نقد و شامل مالیات بر ارزش افزوده) گزارش شده که نشانگر کاهش 500 یوان در هر تنی (72 دلار در هر تن) نسبت به هفته گذشته است.

در این میان، در جنوب شرق آسیا یک تاجر اندونزیایی گزارش داد عرضه‌کننده‌ی کره‌ی جنوبی او قیمت‌های آکریلونیتریل بوتادین استایرن گرید تزریقی خود را 10 دلار در هر تن نسبت به هفته گذشته کاهش داده و به 1550 تا 1570 دلار در هر تن (CIF، نقد) رسانده است.

بازه‌ی کلی قیمت‌های آکریلونیتریل بوتادین استایرن گرید تزریقی وارداتی در جنوب شرق آسیا در حال حاضر معادل 1550 تا 1590 دلار در هر تن (CIF، نقد) است که نسبت به هفته‌ی گذشته 10 تا 40 دلار در هر تن کاهش یافته است.

ارسال نظر