کد خبر : 42910

حجم انبارهای نفت خام آمریکا به 472 میلیون بشکه رسید؛

تنش های ژئوپلتیک در غرب آسیا/ اقتصاد ضعیف در مقابل تنش های تجاری آمریکا و چین، خطرات عرضه نفت را خنثی کرد

تنش های ژئوپلتیک در غرب آسیا/ اقتصاد ضعیف در مقابل تنش های تجاری آمریکا و چین، خطرات عرضه نفت را خنثی کرد

پتروتحلیل- در حالی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت (WTI) و نفت برنت در بازارهای آتی در 15 می برای دومین روز متوالی افزایش یافت که شاخص وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا در بازارهای آتی با افزایش 25 سنتی به 62/27 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام برنت نیز در بازارهای آتی در روز چهارشنبه شاهد 53 سنت افزایش بود و در رقم 71/77 دلار در هر بشکه قرار گرفت.

به گزارش «پتروتحلیل»، تنش های ژئوپلتیک در غرب آسیا جدیدترین گزارش سازمان آمار انرژی (EAI) در مورد ذخایر را تحت شعاع قرار داد. این گزارش نشان می دهد، انبارهای نفت خام آمریکا به بالاترین میزان خود از سپتامبر 2017 و به رقم 472 میلیون بشکه رسیده اند.

به گفته تحلیلگران، قیمت های نفت بوسیله اخبار حمله به تانکرهای سعودی در تنگه هرمز نیز تقویت شدند. تنگه هرمز آبراهی راهبردی است که یک سوم تانکرهای نفتی جهان از آن عبور می کنند.

با این وجود، تحلیلگران همچنین ذکر کرده اند که قیمت های نفت در چند روز اخیر نسبتاً ثابت بوده و به این نکته اشاره کرده اند که خرابکاری گزارش شده منجر به اختلال واقعی در عرضه نفت نشده است.

متوسط قیمت ها تأیید می کنند که قیمت های نفت در دو هفته اخیر ثابت بوده است زیرا وضعیت ضعیف آمار و ارقام اقتصاد در سطح جهان در مقابل ادامه تنش های تجاری بین آمریکا و چین، مسائل مربوط به خطرات عرضه نفت را خنثی کرده اند.

 

ارسال نظر