کد خبر : 42900

محموله های ارزان قیمت عربستان و سقوط قیمت های محصولات پلیمری در بازار چین؛

دلار مانع افت قیمت پلیمرهای ایرانی می شود

دلار مانع افت قیمت پلیمرهای ایرانی می شود

پتروتحلیل- با توجه به بررسی های انجام شده مشاهده شد که در هفته منتهی به 17 می 2019 قیمت محصولات پلیمری مورد بررسی در بازار کشور چین کاهش نرخ شدیدی را تجربه کرده است که تحت تاثیر عرضه محموله های ارزان قیمت از سوی عربستان صعودی انجام شده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، بدین ترتیب در این هفته بیشترین کاهش نرخ برای کالای پلی اتیلن سنگین فیلم و با 60 دلار کاهش نرخ بوده است. پس از آن پلی اتیلن سنگین بادی با 53 دلار کاهش نرخ قرار داشته است. پلی اتیلن های سبک خطی و سبک فیلم هم به ترتیب 50 دلار کاهش نرخ را تجربه کردند. پلی اتیلن سنگین تزریقی هم در این هفته کاهشی 37 دلاری داشت. پلی اتیلن سنگین اکستروژن و لوله هم با 12 دلار کاهش کمترین کاهش نرخ را در این بازار داشت.  قیمت های محصولات مورد بررسی در بازارهای ترکیه و منطقه GCC در این هفته ثبات داشته است.

نرخ دلار: نرخ دلار در سامانه نیما در روز 28 اردیبهشت برابر با 102.735 ریال بوده است که نسبت به نرخ مبنای قیمت های هفته گذشته 4.044 افزایش داشته که برابر با بیش از 4 درصد افزایش نرخ است. این میزان افزایش در نرخ دلار تمامی اثرات کاهش نرخ شدید در بازار چین را خنثی کرده و در نتیجه پیش بینی می شود قیمت های پایه در این هفته هم افزایش را تحت تاثیر نرخ دلار تجربه کنند.

در همین حال کالای پلی پروپیلن نساجی با توجه به ثبات نرخ در بازارهای جهانی بیشترین پتانسیل افزایش در قیمت پایه را دارد و کالای پلی اتیلن سنگین اکستروژن هم در رده بعدی قرار دارد. انتظار می رود پلی اتیلن های سنگین فیلم هم کمترین پتانسیل افزایش نرخ را داشته باشند.

 

ارسال نظر