کد خبر : 42835

ساخت واحدهای جدید پلیمرهای ویستامکس و اولفین خطی؛

برنامه‌ی شرکت ExxonMobil برای افزایش ظرفیت تولید در تگزاس

برنامه‌ی شرکت ExxonMobil برای افزایش ظرفیت تولید در تگزاس

پتروتحلیل- شرکت ExxonMobil، شرکت نفت و گاز مستقر در آمریکا، در گزارشی خبری اعلام کرد قصد دارد برنامه‌ی سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری برای توسعه تأسیسات پتروشیمی واقع در بِی‌تاون ایالت تگزاس را اجرا نماید.

به گزارش «پتروتحلیل»، توسعه‌ی تأسیسات بی‌تاون در کنار برنامه‌های دیگر این شرکت برای سرمایه‌گذاری بالغ بر 20 میلیارد دلاری طی 10 سال، به منظور ساخت و توسعه‌ی تاسیسات تولیدات صنعتی در منطقه ساحل خلیج آمریکا انجام خواهد گرفت.

این شرکت اعلام کرد انتظار می‌رود توسعه‌ی این تأسیسات پتروشیمی به ExxonMobil کمک کند میزان تولید نفت خام خود را به حداکثر برساند.

این توسعه، که انتظار می‌رود تاریخ آغاز آن در سال 2022 باشد، شامل یک واحد تولیدی پلیمر با ظرفیت تولید حدود 400 هزار تن در سال پلیمرهای ویستامکس می‌شود. همچنین، این شرکت در نظر دارد یک واحد جدید که قادر است 350 هزار تن آلفا اولفین خطی در سال تولید کند را در بی‌تاون ایجاد کند.

شرکت ExxonMobil،پیش از این در سال 2018، به عنوان بخشی از این پروژه‌ی توسعه‌ی پتروشیمی چند میلیارد دلاری، فعالیت‌های خود در واحد کراکینگ اتان که ظرفیتی 1/5 میلیون تنی در سال دارد و در تأسیسات تولیدی اولفین‌های بی‌تاون واقع است را آغاز کرده است.

این واحد کراکینگ جدید به‌منظور تولید خوراک اتیلن لازم برای خطوط تولیدی جدید پلی اتیلن این شرکت در مانت بلویو طراحی شده است. واحد تولیدی مانت بلویو که یکی از بزرگ‌ترین واحدهای تولیدی پلی اتیلن در دنیا است، از ظرفیت تولید حدوداً 2/3 میلیون تنی در سال برخوردار است.

 

ارسال نظر