کد خبر : 42824

مدیرعامل شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس در حاشیه برگزاری نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی؛

تحریم ها بر صادرات هلدینگ خلیج فارس تاثیری نداشته است

حجم صادرات هلدینگ خلیج فارس در سال 96 حدودا 5 میلیون تن محصول به میزان 4.5 میلیارد یورو بوده است

تحریم ها بر صادرات هلدینگ خلیج فارس تاثیری نداشته است

پتروتحلیل- مهندس عبادزاده، مدیرعامل شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس در حاشیه برگزاری نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به خبرنگار «پتروتحلیل»، گفت: بازار محصولات پتروشیمی در آینده قابل پیش بینی نیست و نمی توان تحلیل شفافی از بازار در آینده ارایه داد.

وی با اشاره به اینکه تحریم ها نتوانسته بر میزان صادرات شرکت هلدینگ خلیج فارس تاثیر گذار باشد، گفت: در نمایشگاه نفت، مشتریان برای انعقاد قرارداد با هلدینگ خلیج فارس وارد مذاکره شدند و این موضوع نشان می دهد که اطلاعات ناامیدکننده ای در بازار صادراتی وجود ندارد.

عبادزاده با اشاره به اینکه مقاصد صادراتی شرکت هلدینگ خلیج فارس با توجه به محدودیت ها کاهش نیافته است، خاطر نشان کرد؛ پیش تر به طور سنتی معامله گران در کشورهای حاشیه حوزه خلیج فارس اقدام به خرید محصولات پلیمری از ایران می کردند و محموله ها را به فوجیره ارسال و سود آن استفاده می کردند، اما در حال حاضر ارسال محموله ها به این طریق کاهش یافته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازگشت ارز حاصل از صادرات شرکت های پتروشیمی به داخل کشور، می تواند آنها را در معرض خطر و ریسک قرار دهد، گفت: با توجه به اینکه تمامی ارز حاصل از صادرات شرکت های پتروشیمی به سامانه نیما عرضه می شود، از این رو میزان ارز حاصل از صادرات شرکت های پتروشیمی کاملا مشخص است و آمار آن را می توان از بانک مرکزی رصد کرد.

وی با اشاره به اینکه حجم صادرات هلدینگ خلیج فارس در سال 96 حدودا 5 میلیون تن محصول به میزان 4.5 میلیارد یورو بوده است، گفت: حجم صادرات هلدینگ خلیج فارس در سال 97 نیز حدودا مانند سال 96 ارزیابی شده است.

مدیرعامل تجارت صنعت هلدینگ خلیج فارس همچنین درباره بازار داخلی نیز از افزایش دو برابری حجم عرضه های هلدینگ خلیج فارس در بورس کالا نسبت به سال های گذشته خبر داد و گفت: آمار داخلی نشان می دهد که عرضه شرکت پتروشیمی خلیج فارس نسبت به سال های اخیر در بورس کالا افزایش یافته است.

وی گفت: پیش تر به دلیل عرضه محصولات با ارز 4 هزار و 200 تومانی، خریدها برای ذخیره سازی و استفاده از اختلاف قیمت ارز در بورس و بازار داخلی انجام می شد، اما هم اکنون این مشکل مرتفع شده است.

ارسال نظر