کد خبر : 42802

بازار داغ کوپلیمر برای پلی پروپیلن سازهای ایرانی

بازار داغ کوپلیمر برای پلی پروپیلن سازهای ایرانی

پتروتحلیل- کوپلیمرهای نویدزرشیمی و رجال؛ گریدهای ZB، ZR و RGروز گذشته به ترتیب با 63، 53 و 51 درصد رقابت در بورس کالا خریداری شدند که ارقامی درخور توجه است. گر چه نرخ عرضه کوپلیمرها حدودا 11 هزارتومان در هر کیلو است، اما رقابت معامله گران، این محصولات را تا رقم 18 هزارتومان در هرکیلو گران کرد.

به گزارش «پتروتحلیل»، در بازار داخلی ایران هم نرخ پلی پروپیلن کوپلیمر حدودا 20 هزارتومان در هر کیلو گزارش می شود. پلی پروپیلن های نساجی اما بازار آرام تری داشتند و از 29 تا 38 درصد رقابت شدند که بیشترین رقابت ها مربوط به پلی پروپیلن هایی با MFI، 3 تا 6 که در بسته بندی کاربرد دارند، بود.

در همین حال در بازار داخلی پلی پروپیلن های ایرانی به گفته معامله گران، حجم خریدها کاهش یافته و بازار کشش ندارد، نوسانات دلار و عدم پیش بینی بازار در ماههای آتی از دلایل عقب نشینی خریداران عنوان می شود، با این حال همچنان اختلاف قیمت پلی پروپیلن ها در بورس کالا و بازار برای گریدهای نساجی بیش از یک هزارتومان و برای کوپلیمرها بیش از 2 هزارتومان عنوان می شود. قیمت گریدهای بسته بندی هم حدودا 15 تا 16 هزارتومان در هر کیلو و در بازار داخلی گزارش می شود.

برخی از معامله گران در بازار پلی پروپیلن ها به کمبود برخی از کوپلیمرها اشاره کرده و می گویند: موجودی کوپلیمرها که در تهیه لوله کاربرد دارد در بازار داخلی کاهش یافته و همین موضوع از دلایل رشد قیمت گریدهای MR و 440L است.

ارسال نظر