کد خبر : 42754

کاهش قیمت‌های ماه می از تایوان و فشار بر بازار داخلی پی وی سی چین

کاهش قیمت‌های ماه می از تایوان و فشار بر بازار داخلی پی وی سی چین

پتروتحلیل- تاجران مستقر در چین اظهار داشتند بازار داخلی پی وی سی اخیراً به دلیل اعلام قیمت‌های پایین یک تولیدکننده‌ی بزرگ تایوانی برای ماه می با فشار مواجه شده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، هفته‌ی گذشته، قیمت‌های پی وی سی اتیلن و استیلن پایه (با شرایط ex-warehouse چین) در اثر رشد در بازار معاملات آتی و اجرای طرح کاهش مالیات بر ارزش افزوده و به‌تبع بهبود رویکرد به بازار، شاهد و افزایش‌هایی بودند.

با وجود این، معامله‌کنندگان در خصوص پایداری این روند صعودی تردید داشته‌اند چراکه یک تولیدکننده‌ی بزرگ تایوانی در آغاز هفته‌ی جاری با کاهش‌هایی فراتر از سطح پیش بینی‌ها وارد بازار وارداتی چین شد.

این تولیدکننده‌ی بزرگ قیمت‌های پی وی سی گرید k67 ماه میِ خود را 30 دلار در هر تن پایین آورد و به 820 دلار در هر تن (CFR چین، نقد) رساند.

تاجری مستقر در چین خاطرنشان کرد: «علی‌رغم افزایش‌های قبلی قیمت، بازار داخلی پی وی سی چین هم‌اکنون تحت فشار ناشی از قیمت‌های به‌واقع پایین‌ترِ عرضه‌کنندگان محموله‌های وارداتی است. شنیده‌ایم قیمت‌های پی وی سی اتیلن و استیلن پایه در داخل چین،  این هفته کاهش‌هایی جزئی را ثبت کرده‌اند.»

در چین، قیمت‌های پی وی سی گرید k67 بازار داخلی در حال حاضر معادل 7000 تا 7100 یوان در هر تن (معادل 922 تا 936 دلار در هر تن بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده) (با شرایط ex-warehouse چین، نقد) هستند. قیمت‌های پی وی سی استیلن پایه گرید k67 در حال حاضر معادل 6700 تا 7000 یوان در هر تن (883 تا 922 دلار در هر تن) و با شرایط فروش مشابه هستند. تا کنون بازه‌ی کلی قیمت‌ها نسبت به هفته‌ی گذشته عمدتاً بدون تغییر بوده است.

 

ارسال نظر