کد خبر : 42689

پیش بینی از بازار پلیمر ایران؛

صعود قیمت های جهانی و کاهش دلار/ افت دلار بر پلی پروپیلن ها بی اثر شد

صعود قیمت های جهانی و کاهش دلار/ افت دلار بر پلی پروپیلن ها بی اثر شد

پتروتحلیل-قیمت های محصولات پتروشیمی در بازارهای آسیایی روندی تقریبا صعودی را سپری کردند، بدین ترتیب پلی اتیلن سنگین تزریقی در بازار چین 10 دلار افزایش داشته و در بازارهای ترکیه و هندوستان ثابت بود. 

به گزارش "پتروتحلیل"، پلی اتیلن سنگین بادی نیز در بازار چین با 10 دلار افزایش روبه رو بود و در بازارهای ترکیه و GCC روندی با ثبات را داشت. 

پلی اتیلن سنگین فیلم در کشورهای چین و ترکیه 20 دلار افزایش نرخ داشت و تنها در بازار GCC روندی با ثبات داشت. پلی اتیلن های سبک هم تنها در بازار چین اندکی افزایش داشته و در سایر بازارها روندی با ثبات داشته است. 

پلی پروپیلن های نساجی هم که از طرف تولیدکنندگان ایرانی به مقصد ترکیه صادر شده بودند در این هفته افزایش نرخی 40 دلاری داشته و به قیمت 1285 دلار به صورت تحویل در این کشور رسیده اند. 

پلی اتیلن سنگین اکستروژن ولوله نیز در منطقه GCC و کشور چین روندی صعودی را پشت سر گذاشت. 

نرخ دلار مبنای محاسبه نیز انتظار می رود کاهشی باشد زیرا میانگین هفتگی فروش دلار در سامانه نیما تا روز شنبه 24 فروردین برابر با 89652 ریال بوده که کاهشی بیش از یک درصدی را نسبت به نرخ هفته گذشته نشان می دهد. در نتیجه به نظر می رسد بیشتر کالاهای مورد بررسی در این هفته کاهش در قیمت پایه را تجربه کنند. تنها انتظار می رود پلی پروپیلن ها افزایش نرخ را تجربه کنند و کالای پلی اتیلن سنگین فیلم هم پتانسیل افزایش اندکی را دارد.

ارسال نظر