کد خبر : 42661

اعلام قیمت‌های پلی اتیلن و پلی پروپیلن ماه آپریل از جانب تولیدکنندگان در خاورمیانه برای بازار لبنان و اردن

در اردن، عرضه‌کنندگان خاورمیانه‌ای قیمت‌ها را بدون تغییر اعلام کردند چراکه همواره ضعیف بودن تقاضا باعث از بین رفتن هر گونه احتمال در خصوص افزایش قیمت‌های این ماه شده بود

اعلام قیمت‌های پلی اتیلن و پلی پروپیلن ماه آپریل از جانب تولیدکنندگان در خاورمیانه برای بازار لبنان و اردن

پتروتحلیل-معامله‌کنندگان مستقر در لبنان و اردن شاهد اعلام قیمت‌های جدید پلی اتیلن و پلی پروپیلن برای ماه آپریل از جانب تولیدکنندگان خاورمیانه بودند. هم‌راستا با رویکرد صعودی به بازار حکم‌فرما در بازارهای جهانی، تازه‌ترین قیمت‌های اعلامی نشانگر روندی ثابت تا افزایشی بود.

به گزارش «پتروتحلیل»، در لبنان، قیمت‌های جدید یک تولیدکننده‌ی عربستانی  20 تا 30 دلار در هر تن در مقایسه با ماه مارس افزایش داشت و به 1130 دلار در هر تن برای پلی اتیلن سبکِ گرید فیلم، 1200 تا 1210 در هر تن برای پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم C4 و 1200 دلار در هر تن برای پلی اتیلن سنگین گرید فیلم و 1210 دلار در هر تن برای پلی اتیلن سنگین گرید تزریقی (همگی CIF بیروت، 90 روزه) رسیدند.

تاجری خاطرنشان کرد: «ما در خصوص خرید محموله‌های تازه مردد هستیم و تنها بر اساس مایحتاج فوری‌مان خرید می‌کنیم چراکه با مسائل و مشکلات پرداختی روبه‌رو شده‌ایم.»

در اردن، عرضه‌کنندگان خاورمیانه‌ای قیمت‌ها را بدون تغییر اعلام کردند چراکه همواره ضعیف بودن تقاضا باعث از بین رفتن هر گونه احتمال در خصوص افزایش قیمت‌های این ماه شده بود.

تازه‌ترین قیمت‌های اعلامی از جانب یک تولیدکننده‌ی بزرگ عربستانی معادل 1050 دلار در هر تن برای پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم C4 و 1130 دلار در هر تن برای پلی اتیلن سنگین گرید فیلم، 1080 دلار در هر تن برای پلی اتیلن سبکِ گرید فیلم و 1130 دلار برای پلی پروپیلن گرید رافیا و گرید تزریقی بود اما قیمت‌های جدید یک تولیدکننده‌ی خاورمیانه‌ای دیگر معادل 980 دلار در هر تن برای پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم C4 و 1020 دلار در هر تن برای پلی اتیلن سبکِ گرید فیلم (همگی CIP امان، 90 روزه) بودند.

یکی از تبدیل‌کنندگان گزارش داد فصل اوج فروش و خرید و مسئله‌ی پیش رو بودن ماه رمضان نتوانست رویکرد به بازار را بهبود دهد و خریداران، به دلیل محدود بودن تقاضا برای محصولات نهایی‌شان، حداقل میزان خرید ممکن را انجام می‌دهند.

 

ارسال نظر