کد خبر : 42656

مطرح شدن پیش بینی‌ها در خصوص وضعیت بازار پی وی سی آسیا در ماه می؛

احتمال تثبیت یا کاهش قیمت ها

عرضه‌کنندگان بزرگ آسیایی معاملات ماه آپریل را با کاهش‌های فراتر از انتظارِ 50 تا 60 دلار در هر تنی نسبت به ماه گذشته انجام دادند

احتمال تثبیت یا کاهش قیمت ها

پتروتحلیل- معامله‌کنندگان پی وی سی در آسیا، با توجه به رویکرد رو به ‌بهبود به بازار و قیمت رو به افزایش نفت خام در بازار معاملات آتی، از پیش بینی‌های خود در خصوص قیمت‌گذاری یک تولیدکننده‌ی بزرگ تایوانی برای ماه صحبت کردند.

به گزارش «پتروتحلیل»، پیش بینی‌ها به صورت گسترده نشان از تثبیت قیمت‌ها دارد اما برخی معامله‌کنندگان هنوز معتقدند احتمال کاهش‌های بیشتر وجود دارد.

عرضه‌کنندگان بزرگ آسیایی معاملات ماه آپریل را با کاهش‌های فراتر از انتظارِ 50 تا 60 دلار در هر تنی نسبت به ماه گذشته انجام دادند. برخی فروشندگان منطقه اظهار داشتند: «پس از این کاهش‌ها، قیمت‌ها باید در ماه می به ثبات برسند.

بهبود رویکرد به بازار در چین

در چین، افزایش پی وی سی در بازار معاملات آتی به همراه خبرهای اقتصادی امیدبخش به بهبود رویکرد کلی به بازار کمک کردند.

در پی نشر خبر افزایش غیرمنتظره‌ی میزان تولیدات کارخانه‌جات چین در ماه مارس، برای نخستین بار در 4 ماه گذشته، قیمت پی وی سی در بازار معاملات آتی بورس کالای دالیان ماه سپتامبر در روز 3 آپریل 170 یوان (معادل 25 دلار) در هر تن افزایش پیدا کرد.

علاوه بر این‌ها، بازرسی‌های سختگیرانه‌ی زیست‌محیطی دولت و نیز اجرای طرح کاهش مالیات بر ارزش افزوده به رویکرد به بازار بهبود بخشیده و قیمت‌های پی وی سیِ بازار داخلی چین شاهد افزایش‌های هفتگی بوده است.

تاجری اظهار داشت: «با توجه به این عوامل، معتقدیم این تولیدکننده‌ی بزرگ تایوانی، پس از کاهش‌های قابل‌ملاحظه در ماه آپریل، قیمت‌های پی وی سی ماه می را ثابت نگه خواهد داشت.»

بهبود مختصر تقاضا در هند

تعدادی از تاجران در هند گزارش دادند تقاضا از آغاز سال بودجه‌ای جدید، یعنی اول آپریل، رشد داشته است.

تاجری هندی اظهار داشت: «رویکرد به بازار اندکی بهبود داشته، با این حال خریداران، با توجه به پیش رو بودن انتخاباتی که قرار است زمانی بین ماه آپریل تا ماه می برگزار شود، هنوز برای انجام خریدهای سنگین تردید دارند.»

ضمناً، یک تولیدکننده‌ی بزرگ داخلی، از اول آپریل، کاهش‌های تازه‌ی 1500 روپیه در هر تنی (22 دلار) را در قیمت‌های پی وی سی خود برای بازار داخلی لحاظ کرده است. پس از پایین آوردن قیمت‌ها توسط این تولیدکننده، متوسط هفتگی قیمت‌های پی وی سی گرید k67 (با شرایط ex-warehouse هند) به پایین‌ترین نرخ خود در سه سال گذشته رسید.

با توجه به فشار کاهنده از جانب بازار داخلی، پیش بینی‌های معامله‌کنندگان هندی در خصوص قیمت‌های ابتدایی ماه می حاکی از تثبیت قیمت‌ها یا کاهش‌های جزئی در مقایسه با ماه آپریل بود.

افزایش قیمت‌های نفت خام

قیمت‌ نفت خام در بازار بورس کالای نیویورک در روز 2 آپریل، برای نخستین بار از اوایل ماه نوامبر تاکنون، از بشکه‌ای 62 دلار عبور کرد و به بالاترین میزان خود در پنج ماه گذشته رسید.

چند مورد از فروشندگان پی وی سی در چین و هند اظهار داشتند: «قیمت نفت خام در بازار معاملات آتی، در اثر محدودیت در عرضه، به رشد خود ادامه داد.»

 

ارسال نظر