کد خبر : 42638

پتروشیمی تبریز پیشرو در حفظ محیط زیست؛

حوضچه های واحد پساب پتروشیمی تبریز آماده نگهداری از ماهیان نوروزی

حوضچه های واحد پساب  پتروشیمی تبریز آماده نگهداری از ماهیان نوروزی

پتروتحلیل-پتروشیمی تبریز پیشرو در حفظ محیط زیست در اقدامی مهم آب حوضچه های واحد پساب را در اختیار چرخه صنعت و آبزیان قرار داد. 

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی تبریز، آب تصفیه شده حوضچه های واحد پساب پتروشیمی تبریز ، مهیا برای ماهیان قرمز نوروزی شد.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز با بازدید از حوضچه های واحد پساب در اقدامی مهم وتحسین بر انگیز تلاش کارشناسان پتروشیمی تبریز برای حفظ محیط زیست را مورد تقدیر قرار داد.

براساس این گزارش، جهت ایجاد محیط پاک و صرفه جویی و ذخیره سازی آب به عنوان یکی از حامل های انرژی حوضچه واحد پساب پتروشیمی تبریز با حجم 6000 متر مکعب با آب تصفیه شده واحد پساب صنعتی پر و تعدادی ماهی نیز در آن رها شد که موید تمیزی و استاندارد بودن شرایط زیست محیطی آن است.

همچنین استاندار آب حوضچه های واحد پساب،  بهترین روش برای نگهداری و پرورش ماهی های قرمز در مجتمع پتروشیمی تبریز و حفظ محیط زیست است.

در همین حال مقادیر PH , COD & TSS  به عنوان پارامترهای نشان دهنده شرایط زیست محیطی در حوضچه های پساب پتروشیمی تبریز بصورت آنلاین و دائمی توسط آنالایزر تحت پایش واحد HSE  و ادارات برون سازمانی بوده و شرکت پتروشیمی تبریز در این مورد پیشرو در صنایع پتروشیمی و دیگر صنایع است.

 

همچنین کل فضای سبز مجتمع با آب تصفیه شده واحد پساب آبیاری و مقدار 35 متر مکعب در ساعت نیز جهت تصفیه مجدد به واحد آب صنعتی و 10 متر مکعب در ساعت نیز جهت شستشوی گازهای حاصل از احتراق در کوره زباله سوزی مصرف می شود که این فعالیت نیز در جهت برنامه ZERO DISCHRGE  شرکت است.

ارسال نظر