کد خبر : 42605

انتقال دفتر تهران پتروشیمی امیرکبیر به بندرامام پس از توقف عرضه سهام آن؛

پافشاری بر استراتژی ای که پیش تر ناکام ماند!

پافشاری بر استراتژی ای که پیش تر ناکام ماند!

پتروتحلیل- در حالی شنیده ها حکایت از انتقال دفتر تهران پتروشیمی امیرکبیر به بندرامام دارد که تغییرات مدیریتی در این شرکت پیش از نوروز آغاز شد. 

به گزارش "پتروتحلیل"، تغییرات در بخش های مختلف این پتروشیمی پس از تغییر مدیرعامل و در تعطیلات نوروز آغاز و از آن به عنوان سونامی یاد می شود. 

این در حالی است که به نظر می رسد تصمیم انتقال دفتر تهران با استراتژی اجبار که توسط مدیرعامل تازه وارد این شرکت اتخاذ شده است سبب حذف و یا جایگزینی پرسنل این شرکت شود. 

از سوی دیگر کارشناسان صنعت پتروشیمی معتقدند؛ با وجود استقرار بخش های درآمدزایی شرکت های پتروشیمی مانند تدارکات، فروش، مالی و ... در تهران، انتقال دفاتر تهران به محل کارخانه آنها نه تنها صدمات جبران ناپذیری به بدنه اصلی این شرکتها وارد می کند، بلکه سبب بیکاری پرسنل با تجربه این شرکت پتروشیمی با سوابق کاری بالا در تهران می شود؛ چرا که اکثریت این پرسنل قادر به مهاجرت به بندرامام نیستند و پس از سالها اشتغال و اندوختن تجربه به خیل بیکاران می پیوندند.

در همین حال اجبار در جایگزینی کارمندان دفتر تهران شرکت پتروشیمی امیرکبیر می تواند سبب کندی فرآیندهای بازرگانی و مالی و ... در شرایط تحریم ها شود که قطعا به نفع این صنعت و صادرات محصولات پتروشیمی نخواهد بود.

این در حالی است که انتقال این پتروشیمی به محل کارخانه که پیش تر توسط برخی مدیران شرکتهای پتروشیمی مطرح شده و ناکام مانده بود، استراتژی مدیرعامل جدید و کپی برداری از مدیران پرحاشیه صنعت پتروشیمی است. 

به نظر می رسد انتقال دفتر پتروشیمی امیرکبیر به بندرامام شروع تغییرات بزرگ تر و عجیب تر در شرکتی است که پیش از نوروز نیز فروش سهام آن در فرابورس به دلایل بسیار که از آن به عنوان انصراف عرضه کننده نام برده شد، متوقف گشت.

البته برای این انتقال بررسی کارشناسانه و یا دلایل هدفمندی عنوان نشده است و به نظر می رسد پتروشیمی امیرکبیر در ماههای اخیر و پس از ترک سلیمانی، مدیرعامل سابق این شرکت دچار تصمیمات حاشیه ای و بی پشتوانه شده باشد.

 

ارسال نظر

نظرات کاربران

  • حامد
    0 0

    لطفا اخبار را دقیقا بیان کنید دفتر تهران قرار نیست به جنوب منتقل شود و فقط نیروهایی که در مدیریت قبلی بدون هیچ دلیلی در تهران جذب شدند به جنوب منتقل شوند