کد خبر : 4251

تولید‌ آب‌ و‌ هوا‌ به‌ زودی‌ در‌ پتروشیمی فجر

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران خبر داد: مجتمع پتروشیمی فجر همین روزها به تولید اکسیژن، نیتروژن مایع، هوا و آب دسترسی پیدا می‌کند. عبدالحسین بیات در گفت وگو با ایسنا گفت: افتتاح بخش تولید اکسیژن، نیتروژن مایع، هوا و آب خبر خوشایندی برای شرکت ملی صنایع پتروشیمی است. وی تصریح کرد: پروژه تولید اکسیژن، نیتروژن مایع، هوا و آب جزو طرح‌های مهر ماندگار است که به نتیجه رسیده است.

بهره برداری پروژه های پتروشیمی فجر با ۳۳۰ میلیارد تومان سرمایه

مدیر عامل شرکت پتروشیمی فجر پیش از این از افتتاح پروژهای سرمایه گذاری و صنعتی در این شرکت خبر داده بود و اظهار کرد که این پروژه‌ها در دو بخش صنعتی و سرمایه‌گذاری با هزینه ۳۳۰ میلیارد تومان و سرمایه ارزی ۱۲۳ میلیون یورو آماده بهره برداری است.

حسین شهریاری با اشاره به واحد تصفیه آب اشاره گفت :این واحد دارای پیش تصفیه، تصفیه‌ و مخازن است که چندین محصول تولید می‌کند و این محصولات شامل آب اسمز معکوس، آب بدون املاح و آب آتش نشانی است که با اعتباری بالغ بر ۷۲۸ میلیارد ریال و سرمایه گذاری ۸۰ میلیون یورو در مدت زمان سه سال با همکاری بخش خصوصی به بهره برداری رسید و در آینده نزدیک افتتاح رسمی خواهد شد.

وی ادامه داد: با راه اندازی این واحد، آب صنعتی مورد نیاز شرکت های پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی تامین می‌شود. شهریاری در ادامه به واحد جدا سازی هوا در این شرکت اشاره کرد وافزود: این پروژه در مدت ۳۶ ماه و سرمایه گذاری ۴۳ میلیون یورو با همکاری کنسرسیوم داخلی و خارجی در اردیبهشت سال آتی (سال ۹۲) به بهره برداری خواهد رسید. بر این اساس تولیدات این واحد، هوای فشرده، نیتروژن و اکسیژن مایع و گازی است که برای تامین نیاز مصارف صنایع پایین دستی پیش بینی شده است.

ارسال نظر