کد خبر : 42381

وقفه در احیای قیمت‌های پلی اتیلن سنگین فیلم؛

فشار کاهنده ناشی از قیمت‌های پلی اتیلن آمریکا با شروع سال 2019 از میان رفت

بعد از پلی اتیلن سنگین گرید فیلم، روند کاهش قیمت‌ها در اواخر ژانویه‌ از رمق افتاد و پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سبک خطی نخستین محصولاتی بودند که به ثبات قیمت رسیدند

فشار کاهنده ناشی از قیمت‌های پلی اتیلن آمریکا با شروع سال 2019 از میان رفت

پتروتحلیل-طی واپسین ماه‌های سال 2018، بازار پلی اتیلن ترکیه همچون دیگر مناطق ازجمله جنوب‌شرق آسیا تحت تاثیر فشار شدیدی از جانب قیمت‌های پلی اتیلن آمریکایی قرار گرفت. این مسئله هم‌راستا با تقاضای اندک چین به علت جنگ تجاری با آمریکا بود. با این حال پس از آنکه تولیدکنندگان آمریکا انبارهای مملو از محصول خود را خالی کردند، با شروع ماه ژانویه‌ موضعی افزایشی به خود گرفتند تاجران در ترکیه افزایش‌های ثابت هفتگی را از جانب این عرضه‌کننده گزارش دادند.

محدودیت برای استفاده از کیسه‌های پلاستیکی باعث وقفه در احیای قیمت‌های پلی اتیلن سنگین گرید فیلم شد

به گزارش «پتروتحلیل»، بعد از پلی اتیلن سنگین گرید فیلم، روند کاهش قیمت‌ها در اواخر ژانویه‌ از رمق افتاد و پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سبک خطی نخستین محصولاتی بودند که به ثبات قیمت رسیدند. این مسئله عمدتاً به این دلیل اتفاق افتاد که کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی بیش از دو محصول دیگر روی تقاضای پلی اتیلن سنگین گرید فیلم تاثیر گذاشت. با این وجود، عرضه‌کنندگان خاورمیانه قیمت‌های خود را بدون تغییر برای ماه فوریه اعلام کردند و در این نرخ‌ها معاملاتی در سطح متوسط به انجام رساندند.

پلی اتیلن سنگین گرید پایپ شاهد افزایش‌های هفتگی بود

کاهش ارزش لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا تقریباً باعث توقف فعالیت‌ها در بازار گرید پایپ شد، آن هم در پی منتفی شدن پروژه‌های دولتی. این مسئله سبب شد قیمت‌های از ماه مارس سال 2018 روند کاهشی پایداری را تجربه کنند. اخبار مطرح‌شده در خصوص یک پروژه آب‌رسانی که سرمایه‌ی آن توسط بانک جهانی تأمین خواهد شد موجب تقویت تقاضا برای پلی اتیلن سنگین گرید پایپ (100) سیاه خصوصاً در هفته‌ی جاری شد.

- خریداران:  افزایش‌های چشمگیر نامحتمل است

تولیدکنندگان صنعتی با توجه به انتخابات پیش رو در اواخر ماه مارس، بر این باورند که قیمت‌ها در کوتاه مدت شاهد افزایش‌های قابل‌ملاحظه‌ای نخواهند بود. آن‌ها می‌گویند: «احتمال می‌رود تقاضا تا نیمه‌ی دوم سال جاری به محموله‌های دارای حجم نسبی محدود باشد و این مسئله ممکن است جلوی هرگونه افزایش را بگیرد. برنامه داریم بازار چین بعد از تعطیلات را دنبال کنیم.»

 

ارسال نظر