کد خبر : 42237

کاهش قیمت‌های پلی اتیلن ترفتالات در بازار ترکیه از سوی تولیدکننده‌ی داخلی

کاهش قیمت‌های پلی اتیلن ترفتالات در بازار ترکیه از سوی تولیدکننده‌ی داخلی

پتروتحلیل-در ترکیه یکی از تولیدکنندگان داخلی، پس از دو هفته‌ی اخیر که قیمت‌های خود را ثابت نگه داشته بود، آن‌ها را 50 دلار در هر تن کاهش داد.

به گزارش "پتروتحلیل"، بنابراین، قیمت‌های این تولیدکننده معادل 1350 تا 1425 دلار در هر تن (نقد، 60/90 روزه، هر دو FD یا ex-warehouse ترکیه، بدون مالیات بر ارزش افزوده) اعلام شدند. بعد از این تغییر کاهشی، گزارش داده شد تقاضا در مقایسه با هفته‌ی گذشته اندکی بهبود یافته است.

یکی از منابع نزدیک به این تولیدکننده اظهار داشت: «اگرچه این هفته به دلیل تعطیلات روزهای کاری کمتری داشت، اما تقاضا نسبتاً در مقایسه با هفته‌ی گذشته بهتر بود. این مسئله ممکن است از کاهش ذخایر انبارهای خریداران ناشی شده باشد چراکه آنان اکنون دو ماه است که تجدید ظرفیت انبارها را به عقب موکول می‌کنند.»

تاجر دیگری اظهار داشت: «معتقدیم پس از 4 ماه کاهش‌های بی‌وقفه در بازار واردات، از شدت این کاهش‌ها کاسته خواهد شد. همچنین، اولین محموله از کشور چین نیز قرار است ماه فوریه ارسال شود.»

بر اساس شاخص تحلیلی ChemOrbis، متوسط هفتگی قیمت‌های پلی اتیلن ترفتالات وارداتی در کل حدوداً 400 دلار در هر تن از اوایل سپتامبر کاهش داشته است.

 

ارسال نظر