کد خبر : 42197

تحت‌الشعاع قرار گرفتن موضع فروشندگان پلی استایرن در چین برای حفظ قیمت‌ها به علت کاهش قیمت‌های خوراک

تحت‌الشعاع قرار گرفتن موضع فروشندگان پلی استایرن در چین برای حفظ قیمت‌ها به علت کاهش قیمت‌های خوراک

پتروتحلیل-قیمت‌های پلی استایرن در چین برای دومین هفته پیاپی افزایش‌های مختصری را ثبت کردند. به گزارش "پتروتحلیل"، فروشندگان قصد داشتند روند صعودی بازار را حفظ کنند اگرچه قیمت‌های استایرن در بازار نقدی نتوانستند رشد هفته‌ی گذشته‌ی خود را ادامه دهند و قیمت نفت خام در بازار معاملات آتی به‌طور قابل‌ملاحظه‌ی کاهش داشت.

در بازار واردات، محدودۀ کلی قیمت‌ها برای پلی استایرن معمولی گرید تزریقی معادل 1240 تا 1290 دلار در هر تن و معادل 1320 تا 1390 دلار در هر تن برای پلی استایرن مقاوم گرید تزریقی، هر دو (CIF، نقد)، گزارش شده‌اند. در مقایسه با هفته‌ی گذشته، بازه‌ی بالای قیمت‌های پلی استایرن معمولی و پلی استایرن مقاوم  10 دلار در هر تن کاهش داشتند اما در بازه‌ی پایین قیمت‌ها 10 تا 20 دلار در هر تن دلار در هر تن افزایش یافتند. یک تولیدکننده تایوانی گزارش داد قیمت‌های پلی استایرن خود را در مقایسه با هفته‌ی گذشته 10 تا 20 دلار در هر تن بالاتر برده است. تولیدکننده‌ای از جنوب‌شرق آسیا نیز گزارش داد قیمت‌های پلی استایرن مقاوم گرید تزریقی نسبت به هفته‌ی گذشته 20 در هر تن بالا رفته‌اند. چند تاجر اظهار داشتند: «بازار پلی استایرن هفته را با روندی صعودی آغاز کرد، اما بعد از آن رویکرد به بازار هم‌راستا با کاهش‌های شدید قیمت نفت خام در بازار معاملات آتی دچار ضعف شد. همچنین، در پی بی‌ثباتی بازار صنایع بالادستی، خریداران عمدتاً از بازار کناره‌گیری کرده‌ و به نظاره‌ی روند تغییرات قیمت‌های بازار نشسته‌اند.»

در چین، قیمت‌های پلی استایرن بازار داخلی روندی باثبات تا اندکی افزایشی را برای یک هفته‌ی دیگر ادامه دادند. تولیدکننده‌ای چینی گزارش داد قیمت‌های پلی استایرن این تولیدکننده نسبت به هفته گذشته 50 یوان (معادل 7 دلار) در هر تن افزایش داشته است.

در روزهای آتی، درصورتی‌که قیمت نفت خام در بازار معاملات آتی کاهش یابد و قیمت‌های استایرن در بازار نقدی روند کاهشی خود را حفظ کنند، ممکن است روند قیمت‌های پلی استایرن تغییر یابد. اطلاعات مربوط به متوسط هفتگی قیمت‌ها نشان می‌دهد بازار معاملات آتی وست تگزاس اینترمیدیت اخیراً به پایین‌ترین سطح خود از اواخر ماه آگوست سال 2017 تاکنون رسیده است. کسادی فعالیت‌های تجاری به سبب رکود پایان سال نیز ممکن است کاهش‌های بازار را تشدید کند.

مهم‌ترین نکات

•  افزایش‌های مختصر پلی استایرن برای دومین هفته‌ی پیاپی  

•  پایان روند افزایشی استایرن

•  کاهش‌های شدید قیمت نفت خام در بازار معاملات آتی

•  به رکود پایان سال میزان تبادلات همچنان ضعیف است

•  معامله‌کنندگان: احتمال تغییر روند قیمتی بازار پلی استایرن در هفته‌ی پایانی ماه دسامبر  

•  نرخ وارداتی (دلار در هر تن):  پلی استایرن معمولی 1240 تا 1290| پلی استایرن مقاوم 1320 تا 1390 (CIF)

ارسال نظر