کد خبر : 42155

مدیر بازاریابی پتروشیمی انتخاب در گفت و گو با «پتروتحلیل»؛

مصرف کنندگان واقعی پلی استایرن های انبساطی از بورس کالا جاماندند!

مصرف کنندگان واقعی پلی استایرن های انبساطی از بورس کالا جاماندند!

پتروتحلیل- رکود بازار مسکن و ساختمان سازی موجب کسادی بازار پلی استایرن داخلی ایران شده است.

مهندس گل شیری، مدیر بازار یابی پتروشیمی انتخاب معتقد است؛ ساختار بورس کالا باعث عدم دسترسی مصرف کنندگان داخلی به بازار پلی استایرن انبساطی است؛ زیرا در حال حاضر برخی از تولید کنندگان به کدهای معاملاتی دسترسی نداشته و مجبور به خرید پلی استایرن انبساطی از واسطه ها با نرخ های گران تر از بورس هستند.

مدیر بازاریابی پتروشیمی انتخاب درباره مشکلات تحریم های صنعت پتروشیمی ایران به خبرنگار «پتروتحلیل»، می گوید: برخی از محصولات شرکت های پتروشیمی مانند انتخاب شرایط خاصی برای بارگیری و حمل با خطوط کشتیرانی نیاز دارد و از این رو حمل این محصولات نیازمند خطوط حمل و نقل دریایی با تخصص و کاربری بالا دارد، اما در شرایط تحریم دسترسی به خطوط کشتیرانی کمتر از پیش شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات شرکت های پتروشیمی در زمان تحریم، افزایش هزینه صادرات در این شرکت ها است، به طوری که هزینه حمل برخی از محصولات خاص ۲۰۰ دلار  افزایش پیدا کرده است.

به عقیده مهندس گل شیری یکی از راهکارهای مقابله با تحریم های صنعت پتروشیمی صرفه جویی در هزینه است، این موضوع بهترین راه حل برای خروج از دوران دشوار تحریم است.

مدیر بازاریابی پتروشیمی انتخاب با اشاره به کاهش حجم صادرات محصولات پتروشیمی ایرانی در دوران تحریم ها می گوید: تعداد زیادی از شرکت های پتروشیمی پیش از تحریم ها قادر به صادرات به کشورهای بسیاری بودند که در حال حاضر صادرات به برخی از این کشورها به دلیل محدودیت های لجستیکی کاهش یافته است و حتی برای برخی از شرکت ها به نصف رسیده است.

وی همچنین می گوید: بازگشت ارز حاصل از صادرات شرکت های پتروشیمی به بانک مرکزی در دو ماه یکی دیگر از مشکلات این صنعت است؛ این در حالی است که فروش و صادرات محصولات نهایی حدودا 5 ماه نیاز به زمان دارد.

از این رو ضروری است که با وجود اعمال تحریم ها و مشکلات صادرات برای صنعت پتروشیمی، زمان بیشتری برای بازگشت ارز به بانک مرکزی در نظر گرفته شود.

 

 

ارسال نظر