کد خبر : 42115

قیمت‌های استایرن (FOB کره) به پایین‌ترین رقم از سال 2016 تاکنون رسید؛

تداوم روند کاهشی در بازار پلی استایرن چین

تاجری گزارش داد یک تولیدکننده‌ی تایوانی قیمت‌های پلی استایرن خود برای بازار چین را 20 تا 30 دلار در هر تن کم کرده است

تداوم روند کاهشی در بازار پلی استایرن چین

پتروتحلیل- در چین، بازار پلی استایرن در مواجهه با افت در بازار صنایع بالادستی و تضعیف قیمت‌های بازار انرژی، نسبت به هفته‌ی گذشته باز هم کاهش داشت.

به گزارش «پتروتحلیل»، در بازار واردات، محدودۀ کلی قیمت‌ها برای پلی استایرن معمولی گرید تزریقی معادل 1220 تا 1310 دلار در هر تن و معادل 1270 تا 1420 دلار در هر تن برای پلی استایرن مقاوم گرید تزریقی، هر دو (CIF، نقد)، گزارش شده‌اند. در مقایسه با هفته‌ی گذشته، بازه‌ی بالای قیمت‌های هر دو محصول 40 دلار در هر تن کاهش داشت و بازه‌ی پایین قیمت‌های‌شان، برای پلی استایرن معمولی گرید تزریقی 10 دلار در هر تن و برای پلی استایرن مقاوم گرید تزریقی نیز 30 دلار در هر تن پایین آمد.

تاجری گزارش داد یک تولیدکننده‌ی تایوانی قیمت‌های پلی استایرن خود برای بازار چین را 20 تا 30 دلار در هر تن کم کرده است. یک تولیدکننده‌ی دیگر تایوانی نیز گزارش داد پلی استایرن را با کاهش‌هایی 10 تا 30 دلار در هر تنی در مقایسه با معاملات هفته‌ی گذشته عرضه کرده است. تاجر دیگری اظهار داشت: «عقیده داریم با توجه به سقوط قیمت نفت خام در بازار معاملات آتی و افت قیمت‌های استایرن در بازار نقدی، روند کاهشی در بازارهای محصولات استایرنی در آینده‌ی نزدیک نیز ادامه خواهد یافت. همچنین، با توجه به پیش بینی کاهش بیشتر قیمت‌ها، خریداران در انجام خریدهای خود احتیاط می‌کنند.»

در داخل چین، قیمت‌های پلی استایرن نسبت به هفته گذشته کاهش‌هایی بین 200 تا 700 یوان (معادل 29 تا 101 دلار) در هر تن را ثبت کرده‌اند. معامله‌کنندگان کاهش هزینه‌ها را به‌عنوان دلیل کاهش‌های فعلی مطرح کردند؛ آن‌ها همچنین تاکید کردند سطح تقاضا محدود به مایحتاج خریداران باقی می‌ماند.

باور بر این است که در روزهای آتی مادامی که بازار صنایع بالادستی و انرژی روندی کاهشی خود را حفظ کنند، قیمت‌های پلی استایرن هنوز امکان کاهش‌های بیشتر را هم دارند. اطلاعات ما نشان می‌دهد متوسط هفتگی قیمت‌های استایرن (FOB کره) اخیراً به پایین‌ترین قیمت‌های خود از ماه می سال 2016 تاکنون رسیده است؛ آن هم پس از آنکه برای 9 هفته‌ی پیاپی کاهش داشت. عدم حمایت بخش تقاضای بازار نیز همچنان یک دغدغه محسوب می‌شود. ضمناً، معامله‌کنندگان نتایج نشست آتی اوپک که قرار است 6 دسامبر برگزار شود را پیگیری خواهند کرد؛ چراکه انتظار می‌رود به‌منظور ثبات بخشیدن به بازار انرژی، پیشنهادی برای کاهش تولید مطرح شود.

ارسال نظر