کد خبر : 42055

سطح نامناسب تقاضا سبب ضعف در بازار آکریلونیتریل بوتادین استایرن شد

اکثر مصرف‌کنندگان با توجه به کاهش قیمت‌ها و پایین آمدن سفارش‌های خرید محصولات نهایی خریدهای خود را محدود کرده‌اند

سطح نامناسب تقاضا سبب ضعف در بازار آکریلونیتریل بوتادین استایرن شد

پتروتحلیل- بازار آکریلونیتریل بوتادین استایرن به علت روند کاهشی قیمت‌ها در بازار نقدی چین، همچنان ضعیف مانده و تقاضای خرید منطقه‌ای نیز احتمالاً در کوتاه‌مدت پایین خواهد بود.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت‌های برخی برندهای آکریلونیتریل بوتادین استایرن در بازار نقدی، از 2،075 دلار در هر تن (CFR شمال شرق آسیا) در ماه ژوئن کاهش یافته و این هفته به 1400 دلار در هر تن (CFR شمال شرق آسیا) رسیده است.

تاجری در چین اظهار داشت: «بهبودی در وضعیت تقاضا به چشم نمی‌خورد.»

خریداران و تاجران کماکان خریدهای خود را تنها به قدر نیازشان انجام می‌دهند.

بخش تولیدات صنعتی این منطقه، با نزدیک شدن به پایان سال، وارد رکود فصلی شده و جنگ تجاری فعلی چین و آمریکا نیز باعث سرکوب تقاضا شده و این مسئله خود تاجران را وادار کرده هوشیار و محتاط باشند.

تولیدکننده‌ای در تایوان اظهار داشت: «اکثر مصرف‌کنندگان با توجه به کاهش قیمت‌ها و پایین آمدن سفارش‌های خرید محصولات نهایی خریدهای خود را محدود کرده‌اند.»

آکریلونیتریل بوتادین استایرن در لوازم خانگی، اسباب‌بازی، وسایل برقی و نیز کاربردهای خودروسازی و ساختمان‌سازی استفاده می‌شود.

برخی تولیدکنندگان نرخ تولید در تاسیسات خود را کاهش داده‌اند تا ظرفیت انبارهای خود را مدیریت کنند. با وجود این، تقاضای نامناسب در بازار کلیدی چینی کماکان باعث شده انبارهای این منطقه پر بماند.

از زمان پایین آمدن قیمت‌های رزین، علی‌رغم کاهش هزینه‌های خوراک، مارجین‌های آکریلونیتریل بوتادین استایرن افزایش چشمگیری نداشته است.

برخی فروشندگان بر این عقیده‌اند که ذخایر موجود انبارهای رزین همان خریدهایی هستند که قبل‌تر در زمان گرانی خوراک خریداری شده‌اند و درنتیجه مارجین‌ها تغییر آن‌چنانی نداشته است.

تولیدکننده‌ای از جنوب شرق آسیا بیان داشت: «مصرف‌کنندگان انتظار دارند شاهد کاهش‌های بیشتری در نرخ‌های رزین باشند چراکه قیمت خوراک در ماه گذشته عمدتاً پایین آمده است.»

ارسال نظر