کد خبر : 42047

احتیاط و تردید معامله گران محصولات پتروشیمی در بورس کالا؛

ثبات بازار پتروشیمی زیر سایه ترس و ابهام

جو ترس و امنیتی موجود در بازار پتروشیمی از دلایلی است که اکثر تاجران را برای خرید محصولات پتروشیمی دچار تردید و نگرانی کرده است

ثبات بازار پتروشیمی زیر سایه ترس و ابهام

پتروتحلیل- معاملات محصولات پتروشیمی در هفته جاری و در بورس کالا مانند هفته های اخیر بدون تحرک خاصی پی گرفته شد.

مهندس حسینی پور، رییس هیئت مدیره کارگزاری باهنر در گفت و‌گو ‌با خبرنگار «پتروتحلیل» روند معاملات محصولات پتروشیمی در هفته جاری را نسبت به هفته های اخیر با ثبات اعلام کرد و گفت: محصولات پتروشیمی عرضه شده در بورس کالا با توجه به کاهش قیمت های پایه همچنان نزدیک به قیمت پایه معامله شد و بخش زیادی از حجم کالاها وارد زمان مچینگ شد.

به اعتقاد حسینی پور؛ با توجه به خبرهای منتشر شده مبنی بر میزبانی فرانسه و آلمان برای ایجاد کانال رسمی برای ارتباط مالی میان ایران و اروپا قیمت دلار کمی در بازار آزاد کاهش داشته است در نتیجه معامله گران به دلیل انتظار برای کاهش بیشتر قیمت ها کمی با احتیاط  و تامل دست به خرید  محصولات پتروشیمی می زنند.

خبر های رسیده نیز حکایت از آن دارد که همچنان  با توجه به رکود در صنعت ساختمان سازی، صنایع بسته بندی و کاهش قدرت خرید مردم، افت شدیدی در حجم معاملات پتروشیمی  بورس کالا وجود دارد.

این در حالی است که قانون پیمان سپاری ارزی نیز تنگنایی است که بسیاری از صادر کنندگان با آن مواجه هستند  و تقریبا بسیاری از بازار های عراق و افغانستان را از دست داده اند.

همچنین جو ترس و امنیتی موجود در بازار پتروشیمی از دلایلی است که اکثر تاجران را برای خرید محصولات پتروشیمی دچار تردید و نگرانی کرده است، دستگیری بسیاری از معامله گران و واسطه های بازار پتروشیمی در ماه گذشته یکی از قوی ترین دلایلی است که تاجران را در این حوزه بیش از پیش نگران کرده است. در کنار این موضوع قوانینی همچون واردات تنها توسط تولیدکنندگان و پیمان سپاری ارزی توسط صنایع پایین دست هم از دلایلی است که بیشتر خریداران را عقب می راند، از طرفی نرخ دلار نیز با نوسانات رو به پایین و افت قیمت محصولات پتروشیمی در بازارهای آسیایی، به این نگرانی افزوده و بیش از پیش آینده بازار پتروشیمی را در ابهام فرو برده است.

ا

ارسال نظر