کد خبر : 42044

با توجه به شروع تحریم ها، گزارش های آبان ماه کاملا منعکس کننده تحولات نیست؛

پتانسیل رشد نرخ ارز برای پتروشیمی ها وجود دارد

البته گزارش ماهانه آبان ماه با توجه به شروع تحریم ها در نیمه دوم ماه کاملا منعکس کننده تحولات نیست اما حداقل نشان می دهد که می توان با آرامش بیشتری به تحولات آتی نگاه کرد بخصوص که پتانسیل نرخ ارز و رشد آن از 7800تومانی کنونی پتروشیمی ها به رقم های بیشتر امکان پذیر است

پتانسیل رشد نرخ ارز برای پتروشیمی ها وجود دارد

پتروتحلیل-کاهش قیمت نفت و‌افزایش تحریم ها باعث عقب نشینی برخی معامله گران از بازار سرمایه شده است.

دکتر همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار «پتروتحلیل»، با بیان این مطلب افزود: بازار سرمایه قبل از آغاز تحریم های ۱۳ آبان با توجه به عواملی مانند رشد قیمت نفت، افزایش قیمت پایه محصولات پتروشیمی و هجوم نقدینگی به این بازار با افزایش شاخص در بورس اوراق بهادارمواجه شد.

 وی در ادامه افزود : در حال حاضر با توجه به کاهش قیمت نفت، نگرانی از تاثیر تحریم ها، کاهش قیمت دلار و برخی از سیاست های کنترلی دولتی باعث شده است برخی از معامله گرا‌ن در انتظار آینده باشند.

 وی گفت: ابهاماتی نظیر کسری در لایحه بودجه سال آینده  نیز در حال مطرح شدن است که احتمالا بخشی از آن با تحمیل ‌هزینه هایی مانند مالیات به بخش خصوصی جبران خواهد شد.

 وی در پاسخ به سوالی مبنی بر پیش بینی بازار سرمایه نیز افزود: گزارش ماهانه شرکت ها در آینده مشخص خواهد کرد تا چه میزان تحریم ها و‌ کاهش قیمت نفت بر پتروشیمی ها و پالایشگاه ها و فلزات تاثیر گذاشته است و  با استفاده از نتیجه آن ارزیابی بر سود معاملات بر سه ماهه پایانی مشخص می شود.

 وی افزود: در حال حاضر پتروشیمی ها همزمان با کاهش قیمت نفت، با افت نرخ محصولات و تحریم های حمل و نقل و در نتیجه کاهش میزان صادرات مواجه شده اند‌ که باید دید چه راه کاری برای آن اندیشیده اند.

دکتر دارابی در پایان افزود: گزارش های ماهانه دارای اهمیت بالایی است که تا  به امروز گزارش های خوبی بوده اند بخصوص در مورد شرکت های نظیر زاگرس نشان داد که نگرانی ها بدون منشا بنیادی بوده است. البته گزارش ماهانه آبان ماه با توجه به شروع تحریم ها در نیمه دوم ماه کاملا منعکس کننده تحولات نیست اما حداقل نشان می دهد که می توان با آرامش بیشتری به تحولات آتی نگاه کرد بخصوص که پتانسیل نرخ ارز و رشد آن از 7800تومانی کنونی پتروشیمی ها به رقم های بیشتر امکان پذیر است.

ارسال نظر